O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 1-apreldagi “Ilmiy va innovatsion faoliyatni rivojlantirish bo‘yicha davlat boshqaruvi tizimini takomillashtirish to‘g‘risida”gi 6198-sonli Farmonida nazarga tutilgan vazifalar bo‘yicha ilmiy-tadqiqot faoliyati tashkil etildi. Xususan, ushbu qarorda Buxoro viloyati Romitan tumanini innovatsion hududga aylantirish vazifasi belgilangan edi. Universitet professor-o‘qituvchilari tomonidan ishlab chiqilgan qishloq xo‘jaligi yo‘nalishi bo‘yicha 3 ta loyiha:
Sanoat yo‘nalishi bo‘yicha 2 ta loyiha:
Universitetda O‘zbekiston Respublikachi Innovatsion rivojlanish vazirligi, Buxoro viloyat xokimligi, O‘zbekiston Respublikachi Innovatsion rivojlanish vazirligi Buxoro viloyat xududiy boshqarmasi bilan hamkorlikda hudud muammolari bo‘yicha ilmiy-tadqiqot faoliyati yo‘lga qo‘yilgan. Universitet professor-o‘qituvchilari tomonidan hudud muammolariga yo‘naltirilgan, aniq natijaga asoslangan, moliyalashtirish uchun tayyor bo‘lgan 18 ta loyiha O‘zbekiston Respublikachi Innovatsion rivojlanish vazirligi Buxoro viloyat xududiy boshqarmasi taqdim etildi. Ushbu loyixalar O‘zbekiston Respublikasi Innovatsion rivojlanish vazirligida ilmiy ishlanmalarni tijoratlashtirish sohasida bo‘lib o‘tishi rejalashtirilgan bahorgi Forumda taqdim etilishi rejalashtirilmoqda.
Buxoro davlat universiteti professor-o‘qituvlari tomonidan ishlab chiqilgan, hudud muammolariga yo‘naltirilgan, ilmiy yakunlangan hamda tijoratlashtirishga tayyor loyihalar ro‘yxati
T/r. |
Soha nomi |
Sohada mavjud tashkiliy texnologik muammolar |
Mavjud mummolarni bartaraf etish bo‘yicha takliflar |
Moliyalashtirilishi taklif etilayotgan ilmiy-tadqiqot loyihasi mavzusi |
Loyiha summasi (mln. so‘m) |
Yakuniy mahsulot nomi |
|
Transport |
Elektr energiyasi tizimida uzilishlar yuzaga kelganda chorrahalarda svetoforlarning ishlamay qolishi oqibatida yo‘l transport hodisalarining yuz berishi |
Muqobil energiya manbalaridan xususan, quyosh energiyasidan keng foylalangan holda svetoforlar uchun kichik quyosh energiyasi stansiyalari yaratish mumkin. Quyosh energiyasi orqali hosil bo‘ladigan elektr toki maxsus batareyalarda yig‘iladi hamda elektr energiyasi tizimida uzilishlar yuzaga kelganda taqdirda ham bir maromda ishlashi ta’minlanadi |
Svetoforlarni muqobil energiya manbalaridan (quyosh energiyasi) foydalangan holda uzluksiz ishlashini ta’minlash |
200,0 |
Svetaforlarning 24 soat davomida uzluksiz ishlashini ta’minlovchi mini quyosh energiyasi stansiyasi |
|
Jismoniy tarbiya va sport |
Ta’lim muassasalari va sport tayyorgarligi bo‘g‘inlarida diagnostik nazorat va korreksion faoliyatning joriy holati hozirgi kundagi zamonaviy jamiyat talablariga javob bermaydi va uni qoniqarli deb bo‘lmaydi. Bu, ta’lim muassasalari kontingenti, sportchilarning ta’lim-tarbiya, sport tayyorgarligi jarayonlariga adaptiv moslashuvchanligi va jismoniy salomatlik holatining past ekanligi bilan izohlanadi. |
O‘quvchi, talaba yoshlar va sportchilar organizmining adaptiv-funksional o‘zgarishlarini diagnostik va korreksion nazorat qiluvchi mobil laboratoriya yaratish mumkin. O‘quvchi, talaba yoshlar va sportchilarning adaptiv-funksional holatini diagnostik va korreksion faoliyat mohiyati, texnologik tuzilmasi va yo‘nalishlari (maqsad)ini kompleks ishlab chiqish orqali ta’lim-tarbiya va sportchilar tayyorgarligining samaradorligini oshirishga erishiladi hamda o‘quvchi, talaba yoshlar salomatligi mustahkamlanadi. |
O‘quvchi, talaba yoshlar va sportchilarni zamonaviy diagnostika va korreksion faoliyat tizimini yo‘lga qo‘yish orqali jismoniy salomatlik ko‘rsatkichlarini yaxshilash, sportchilar tayyorgarligining samaradorligini oshirish |
600,0 |
O‘quvchi, talaba yoshlar va sportchilar organizmining adaptiv-funksional o‘zgarishlarini diagnostik va korreksion nazorat qiluvchi mobil laboratoriya
|
|
Ta’lim |
Birlashgan Millatlar Tashkilotining Barqaror rivojlanish maqsadlari bilan hamohang ravishda OTM laridagi nogironligi bo‘lgan shaxslarni qo‘llab-quvvatlashning samarali tizimini shakllantirish, ko‘zi ojiz va imkoniyati cheklangan talabalarni yetarli darajada ta’lim olishlari uchun Tarix fanlaridan ovozli mobil o‘quv ilovasiga mavjud emasligi |
O‘quv material (o‘quv reja, fan dasturi, o‘quv-adabiyotlari, o‘quv-uslubiy, o‘quv-metodik ishlanmalar hamda mustaqil ish topshiriqlari)lardan foydalangan holda ovozli o‘quv mobil ilovani yaratish mumkin. Ko‘zi ojiz va ko‘rishda nuqsoni bo‘lgan shaxslarning ta’lim olishini sifat jihatdan yangi darajaga olib chiqiladi. Ta’lim muassasalarida inklyuziv ta’limini rivojlantirish, ko‘zi ojiz va imkoniyati cheklangan talabalarni bilim olishlari uchun imkoniyat yaratish. Ularni bilim olishlari uchun yangi zamoniviy, qulay o‘quv tizimini yaratish |
Ko‘zi ojiz va nogironligi bo‘lgan talabalar uchun tarix fanlaridan innovatsion mobil o‘quv ilovasi |
200,0 |
Qo‘zi ojizlar uchun mobil o‘quv ilovasi (KOMI)
Educational mobile application for the blind (EMAB) |
|
Qurilish |
Ohaktosh koni qoldiq mahsulotlari va ohaktosh qayta ishlash korxonalari chiqindilari tabiatga chiqindi sifatida chiqarilib ekologik muvozanatni o‘zgarishiga olib kelishi |
Ohaktosh koni qoldiq mahsulotlari va ohaktosh qayta ishlash korxonalari chiqindilaridan tabiiy travertinga yaqin turuvchi travertin plitalarini katta hajmda ishlab chiqarish |
Chiqindi mahsulotlardan zamonaviy qurilish materiali ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘yish |
1000,0 |
Travertin sun’iy plitalari |
|
Ekologiya va atrof-muhit muhofazasi |
Iqlim o‘zgarishi natijasida hosil bo‘layotgan va atmosferaga ko‘tarilayotgan changlar, turli xildagi tuzlari bilan ifloslanishi |
Hududlar kesimida “yashil qalqon” aksiyasini o‘tkazish va tashkilot, korxonalar atrofida sanitar zonalarni tashkil etish |
Iqlim o‘zgarishi natijasida hosil bo‘layotgan changlarni ko‘tarilishiga yo‘l qo‘ymaslik |
300,0 |
Qanchalik kam chang atmosferaga ko‘tarilsa shuncha soqlom muhit shakllanadi |
|
Ijtimoiy |
O‘qituvchilar malakasini va kasbiy kompetentligini zamonaviy talablar asosida takomllashtirish, ta’lim sifati va samaradorligini oshirish |
1. Ma’naviy-axloqiy, tarbiyaviy, didaktik pandnomalar mazmunidagi hikoyatlar asosida keys-stadi uchun yangi matnlar tayyorlanadi. 2. Animatsion ta’limiy-tarbiyaviy filmlar tayyorlanadi. 3. Darsda keys sifatida foydalanish uchun rolik va videofilmlar suratga olinadi. 4. Interfaol o‘rganishga qaratilgan yangi mazmundagi darsliklar tayyorlanadi. 5. Talabalarning ijodiy guruhini yaratish va uning asosida amalga oshirish uchun talabalarning "Yosh pedagog" ijodiy to‘garagini tashkil etish baholash mezonlarini ishlab chiqiladi. 6. Ta’limning barcha bosqichlari o‘rtasidagi uzluksizlik darajasi o‘rganiladi. 7. O‘quvchilarning o‘quv ma’lumotlarini idrok etishga tayyorligi tahlil qilinadi. 8. O‘quvchilarda aqliy aks ettirish darajasini diagnostika qilish tizimi ishlab chiqiladi. 9. Xorijiy universitetlar bilan qo‘shma tadqiqotlar o‘tkaziladi 10. Rivojlanish tensiyalarini aniqlash uchun sotsiologik so‘rovnomalar o‘tkaziladi. 11. Pedagogik mahoratni oshirish bo‘yicha o‘qituvchilarga taklif va tavsiyalar |
Pedagogik sohani rivojlantirish bo‘yicha ilmiy-tadqiqot laboratoriyasini tashkil qilish va amaliyotga qo‘llash |
150,0 |
Multimediyali didaktik mahsulotlar milliy texnik to‘plamini yaratish, pedagogik modellashtirish va bashorat qilish bazasini shakllantirish |
|
Ijtimoiy |
O‘qituvchilar malakasini va kasbiy kompetentligini zamonaviy talablar asosida takomllashtirish, ta’lim sifati va samaradorligini oshirish |
1. Ma’naviy-axloqiy, tarbiyaviy, didaktik pandnomalar mazmunidagi hikoyatlar asosida keys-stadi uchun yangi matnlar tayyorlanadi. 2. Animatsion ta’limiy-tarbiyaviy filmlar tayyorlanadi. 3. Darsda keys sifatida foydalanish uchun rolik va videofilmlar suratga olinadi. 4. Interfaol o‘rganishga qaratilgan yangi mazmundagi darsliklar tayyorlanadi. 5. Talabalarning ijodiy guruhini yaratish va uning asosida amalga oshirish uchun talabalarning "Yosh pedagog" ijodiy to‘garagini tashkil etish baholash mezonlarini ishlab chiqiladi. 6. Ta’limning barcha bosqichlari o‘rtasidagi uzluksizlik darajasi o‘rganiladi. 7. O‘quvchilarning o‘quv ma’lumotlarini idrok etishga tayyorligi tahlil qilinadi. 8. O‘quvchilarda aqliy aks ettirish darajasini diagnostika qilish tizimi ishlab chiqiladi. 9. Xorijiy universitetlar bilan qo‘shma tadqiqotlar o‘tkaziladi 10. Rivojlanish tensiyalarini aniqlash uchun sotsiologik so‘rovnomalar o‘tkaziladi. 11. Pedagogik mahoratni oshirish bo‘yicha o‘qituvchilarga taklif va tavsiyalar |
Pedagogik sohani rivojlantirish bo‘yicha ilmiy-tadqiqot laboratoriyasini tashkil qilish va amaliyotga qo‘llash |
150,0 |
Multimediyali didaktik mahsulotlar milliy texnik to‘plamini yaratish, pedagogik modellashtirish va bashorat qilish bazasini shakllantirish |
|
Ta’lim |
O‘qituvchilar malakasini va kasbiy kompetentligini zamonaviy talablar asosida takomllashtirish, ta’lim sifati va samaradorligini oshirish |
1. Haqiqiy hikoyalar asosida keys-stadi uchun yangi matnlar tayyorlanadi. 2. Animatsion ta’limiy-tarbiyaviy filmlar tayyorlanadi. 3. Darsda keys sifatida foydalanish uchun rolik va videofilmlar suratga olinadi. 4. Interfaol o‘rganishga qaratilgan yangi mazmundagi darsliklar tayyorlanadi. 5. Talabalarning ijodiy guruhini yaratish va uning asosida amalga oshirish uchun talabalarning "Yosh pedagog" ijodiy to‘garagini tashkil etish baholash mezonlarini ishlab chiqiladi. 6. Ta’limning barcha bosqichlari o‘rtasidagi uzluksizlik darajasi o‘rganiladi. 7. O‘quvchilarning o‘quv ma’lumotlarini idrok etishga tayyorligi tahlil qilinadi. 8. O‘quvchilarda aqliy aks ettirish darajasini diagnostika qilish tizimi ishlab chiqiladi. 9. Xorijiy universitetlar bilan qo‘shma tadqiqotlar o‘tkaziladi 10. Rivojlanish tensiyalarini aniqlash uchun sotsiologik so‘rovnomalar o‘tkaziladi. 11. Pedagogik mahoratni oshirish bo‘yicha o‘qituvchilarga taklif va tavsiyalar |
Pedagogik sohani rivojlantirish bo‘yicha ilmiy-tadqiqot laboratoriyasini tashkil qilish va amaliyotga qo‘llash |
150,0 |
Multimediyali didaktik mahsulotlar milliy texnik to‘plamini yaratish, pedagogik modellashtirish va bashorat qilish bazasini shakllantirish |
|
Ta’lim |
Talabalar mustaqil ishlash ko‘nikmalarini rivojlantirish, buyuk ajdodlarimizning betakror va noyob ilmiy-ma’naviy merosini doimiy harakatdagi hayotiy dasturga aylantirish, milliy ta’lim tizimini yanada takomillashtirish, milliy ma’naviy meros mazmunini bugungi avlodlarga sodda va tushunarli, jozibali shakllarda yetkazib berish |
“Ta’lim-tarbiya tarixi” lug‘atida eng qadimgi davrlardan hozirgi kunga qadar ta’lim-tarbiya jarayoniga doir atamalar mazmuni keltirilib, izohlanadi. -Turli davrlardagi ta’lim-tarbiya shakllari, metodlari va usullari tasniflanadi hamda multimediali ilova bilan ta’minlanadi. -Sharq mutafakkirlarining ta’lim-tarbiya jarayoniga oid qarashlari tasniflanadi. -didaktik pandnoma asarlarning qisqacha mazmunini izohlovchi dasturlar tayyorlanadi. - ma’lumotlarni ilova etuvchi dasturiy ta’minot yaratiladi; - Internet tarmog‘ida on-line rejimda ishlaydigan mahsulot – “Ta’lim-tarbiya tarixi” elektron lug‘ati yaratiladi. |
Yangi avlod o‘quv lug‘atlari va ularning mobil ilovalarini yaratish |
500,0 |
OO‘Yu pedagogik ta’lim yo‘nalishlari uchun “Ta’lim-tarbiya tarixi” o‘quv qo‘llanmasi va talabalarning mustaqil ishlash qobiliyatlarini rivojlantirish uchun yangi avlod o‘quv lug‘ati uning mobil ilovasini yaratish |
|
Jismoniy tarbiya va sport |
Mavzu doirasi muammolar - nosog‘lom turmush tarzi va jismoniy nofaollik yurak-tomir tizimi kasalliklari, insult, umurtqa pag‘onasini qiyshayish ya’ni Osteoxondroz kasaligiga olib kelishi, Foraminal stenoz, umurtqa pag‘onasida disk grijalar, erkaklarda prostati bezlarini shamollashi, gemarroy kelib chiqishi, bel og‘rig‘i, radikulit kabi bo‘lmagan xastaliklarni keltirib chiqishi natijasida korxona va tashkilotlarda mehnat unumdorligi, ishlab chiqarish samaradorligi pasayib ketishini oldini olish. |
“Korxona va tashkilotlardagi ishchi xodimlarni ish qobiliyatini qayta tiklash uchun sog‘lomlashtiruvchi jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha innovatsion texnologiyalarga asoslangan xonalar va jismoniy mashqlar majmuasini yaratish” natijasida korxona va tashkilotlarda mehnat unumdorligi, ishlab chiqarish samaradorligini yuqori darajagi chiqarish. |
“Korxona va tashkilotlardagi ishchi xodimlarni ish qobiliyatini qayta tiklash uchun sog‘lomlashtiruvchi jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha innovatsion texnologiyalarga asoslangan xonalar va jismoniy mashqlar majmuasini yaratish” natijasida korxona va tashkilotlarda mehnat unumdorligi, ishlab chiqarish samaradorligini yuqori darajagi chiqarish. |
500,0 |
Qo‘chma sport majmuasi |
|
Sanoat Kimyoviy texnologiya |
Viloyat xududida mavjud bo‘lgan mineral xomashyolardan samarali foydalanish muammolari tuliq yechimini topmagan. |
Azkamar (Shofirkon) gil-tuprog‘i (bentoniti) ni kimyoviy kayta ishlab kurilish va lak-bo‘yoq sanoatida ishlatiladigan tabiiy mineral pigmentlar olish |
Azkamar (Shofirkon) gil-tuprog‘i (bentoniti) asosida ishlab chiqarishga yo‘naltirilgan noorganik materiallar olish |
300,0 |
Turli rangli qurilishdagi pardozlash va lak-bo‘yoq ishlab chiqarish uchun pigmentlar |
|
Energetika |
Korxona, tashkilot va aholi zonadonlarida uzluksiz energiya ta’minoti va elektr energiyasidan foydalanish samaradorligini oshirish |
Muqobil energiya manbalaridan xususan, quyosh energiyasidan foydalanish samaradorligini oshirish va quyosh panellari FIK ni oshirish uchun quyosh joylashuvini aniqlaydigan avtomatlashgan quyosh mini elektrostansiyalaridan foydalanish. Shuningdek elektr yoritish chiroqlarini foydasiz ishlashini oldini olish maqsadida chiroqlariga harakat datchigi hamda maxsus rejim asosida ishlovchi mexanizm o‘rnatish. |
Yuqori FIK ni ega mini quyosh elektrostansiyalari qurish va aqlli yoritish moslamalarini ishlab chiqish. |
300,0 |
Korxona va tashkilotlarda energiya tejamkor tizim qurilmalari yaratiladi.
|
|
Ekologiya va atrof-muhit muhofazasi |
Shahar chiqindixonalarida konteynerlarda chiqindi miqdorini aniqlash va tranport yo‘naltirish tizimini nazorat qilish |
Shahar chiqindixonalarida konteynerlarda chiqindi miqdorini aniqlash va tranport yo‘naltirish tizimini nazorat qilish |
Sanoat konteynerlari to‘liqligini masofadan kuzatish uchun dasturiy modul ishlab chiqish |
400,0 |
Atrof-muhit muhofazasini ta’minlashga yo‘naltirilgan aqlli konteynerlar yaratiladi |
|
Qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini saqlash |
Madaniylashgan, ayniqsa meva-sabzvodlarni saqlash markazlari bo‘lgan hududlardan uzoqda joylashgan, bog‘dorchilik va sabzavodchilik bilan shug‘ullanuchi fermerlar o‘zlari yetishtirgan mahsulotlarini o‘z vaqtida, to‘lig‘incha aholiga zudlik bilan yetkazishlari qiyin bo‘lib qolishi oqibatida ko‘p miqdordagi mahsulolar isrof bo‘lishi. |
Madaniylashgan, ayniqsa meva-sabzvodlarni saqlash markazlari bo‘lgan hududlardan uzoqda joylashgan, bog‘dorchilik va sabzavodchilik bilan shug‘ullanuchi fermerlar o‘zlari yetishtirgan mahsulotlarini o‘z vaqtida, to‘lig‘incha aholiga zudlik bilan yetkazishlari qiyin bo‘lib qolishi oqibatida ko‘p miqdordagi mahsulolar isrof bo‘lishi. |
Mevalarning turli hajm miqdoriga mo‘ljallangan samarali quyosh qurilmasi |
200,0 |
50 kg ga mo‘ljallangan ixcham quyosh quritish qurilmasi namunasi |
|
Aholini ichimlik suvi bilan aminlash |
Markaziy ichimlik suvi tarmoqlaridan uzoqda joylashgan hududlar aholisini ichimlik suvi bilan ta’minlash muammosi hozirgi kunda qo‘shimcha yuk tranportlari xizmati bilan bog‘liq bo‘lib qolmoqda. Bunday holatlar ichimlik suvi tannarxining ortishiga va ichimlik suvini bir necha kunlab gigiena qoidalariga zid holatlarda saqlanishiga olib kelmoqda. |
Har bir oilaga (5 a’zodan iborat) mo‘ljallangan quyosh suv chuchitgichi qurilmasi konstruksiyasini mahaliy qurilish materiallaridan kelib chiqib yaratish mumkin va zarur. Fizika kafedrasida bunday qurilmalarning loyihalari va namunalari mavjud.
|
Ixcham qiya ko‘p pag‘onali quyosh suv chuchitgichi |
200,0 |
Bir oilaga mo‘ljallangan ixcham qiya ko‘p pag‘onali quyosh suv chuchitgichi namunasi |
|
Bandlik (Yoshlar siyosati)
Dasturiy ta’minot |
Kadrlar tayyorlash tizimida tegishli ta’lim yo‘nalishi va mutaxassislik bo‘yicha istiqbolda mutaxasssis tayyorlashni prognozlash imkoniyatlarini pasaytirish kabi bir qator muammolar o‘z yechimini kutmoqda. |
Quyidagi real imkoniyatlar yaratiladi:
Sektorbay, shuningdek, mahallabay kesimida yoshlar bandligini monitoring qilish va ularni manzilli yo‘naltirish imkoniyatlarini yaratadi. |
Buxoro viloyatidagi ta’lim muassasalari bitiruvchilarini ishga joylashishi, kasb va mutaxassislikka qayta tayyorlashni onlayn monitoring qilishga mo‘ljallangan bitiruvchilar bandligini onlayn monitoringini amalga oshirish tizimi (platforma)ni yaratish |
400,0 |
“Yoshlar bandligini onlayn monitoringi” («OBM») elektron tizimi (platformasi) |
|
Ta’lim |
Maktabgacha ta’lim va Xalq ta’limi tizimi ingliz tili o‘qituvchilarining malaka toifasini oshirishga yo‘naltirilgan, hozirgi davr talablariga to‘liq javob bera oladigan maqsadli platformalarning mavjud emasligi natijasida mazkur tizim o‘qituvchilari faoliyatida paydo bo‘lgan noqulayliklar va muammolar
|
Mazkur platforma orqali Maktabgacha ta’lim va Xalq ta’limi tizimi ingliz tili o‘qituvchilarining malaka toifasini oshirish maqsadida an’anaviy attestatsiya shaklining ba’zi bosqichlaridan voz kechib, milliy-madaniy kontekst, ijtimoiy sharoit, til o‘rganishning zamonaviy ilmiy paradigmalarini hisobga olgan holda o‘qituvchi malakasini xolistik tarzda oshirish va yuqori toifaga loyiqligini ta’minlash mumkin. Bunda o‘qituvchining vaqt bilan bog‘liq va moliyaviy imkoniyatlari nazarda tutiladi |
Maktabgacha ta’lim va Xalq ta’limi tizimi ingliz tili o‘qituvchilarining malaka toifasini oshirishga yo‘naltirilgan sun’iy intellektga asoslangan milliy platforma yaratish |
600,0 |
Maktabgacha ta’lim va Xalq ta’limi tizimi ingliz tili o‘qituvchilarining malaka toifasini oshirishga yo‘naltirilgan sun’iy intellektga asoslangan milliy platforma
|
|
Adabiyot, til, madaniyat, |
Yosh avlodni kitobxonlikka qiziqtirish, ularni ma’naviy-ma’rifiy soxalarda bo‘layotgan o‘zgarishlardan xabardor qilish, kitob mutolaasini oshirish |
Yosh avlod, xususan, ta’lim muassasalari (oliy va o‘rta maxsus, xalq ta’limi)da taxsil olayotgan o‘quvchi va talabalar kitob sotib olish yoki kutubxonadan qarzga olish imkoniyatlari Buxoro viloyatida cheklangan, shuning uchun ko‘chalar yoqasida, ta’lim muassasalariga yaqin joylarda o‘zbek naqsh san’ati bezaklari bilan bezatilgan mobil va ko‘cha kutubxonalari tashkil qilinadi. Bunday kutubxonalar, dastavval, xomiylar yordamida va o‘z ilmiy ishini ommaga tadbiq qilishda qiyinchilikka uchrayotgan olimlar, yosh va professional yozuvchilar kitoblari bilan, keyinchalik turli xalqlar asarlari (bunda o‘qilmagan yoki o‘qib bo‘lingan kitoblarini jamiyatdagi insonlar xam qoldirishadi) adabiyotlari bilan boyitiladi. Turli motivatsion tadbirlar (“Kun mutoalasi”, “Eng yaxshi kutubxona foydalanuvchisi” va b.) tashkil qilish mumkin. Buxoro viloyati bo‘yicha 100ga yaqin ko‘cha va mobil kutubxonalar o‘rnatiladi, asosan, Amerika va Kanada tajribasi asosida chekka qishloqlarda xam tashkil qilinadi. |
Buxoro viloyatida ko‘cha va mobil kutubxonalarni tashkil qilish |
150,0 |
Mobil va ko‘cha kutubxonalari (milliyligimizni namoyish qiluvchi, xar qanday ob-xavoga chidamli) yaratiladi.
|