Nazarov Akmal Mardonovich 1989-yilda Buxoro viloyat Buxoro shahrida tug‘ilgan. Psixologiya ta’lim yo‘nalishini 2008-2012 yillarda, Psixologiya mutaxassisligini 2012-2014 yilllarda o‘qib tugatgan. 2014-yildan hozirgi kungacha kafedra o’qituvchisi, 2020-yildan kafedra dotsent lavozimida ishlab kelmoqda.
2014-2018 yillarda Buxoro davlat universiteti psixologiya kafedrasi o`qituvchisi;
2018-2020 yillarda Buxoro davlat universiteti Psixologiya kafedrasi katta o`qituvchisi bo`lib ishlagan.
2020-yildan beri esa Buxoro davlat universiteti Psixologiya kafedrasi dotsenti bo`lib faoliyat yuritmoqda.
2022- yildan “Psixologiya va sotsiologiya” kafedrasi mudiri
A.Nazarov fanning dolzarb muammolari bo‘yicha bitiruv malakaviy ishlar, kurs ishlariga, talabalarning pedagogik amaliyotiga hamda talabalarning ilmiy ishlariga rahbarlik qiladi.
A.Nazarov 2015-yildan buyon viloyat huquq tartibot organlari tomonidan tayinlangan sudga oid psixologik ekspertizalarda ishtirok etib kelmoqda. Jinoyat, Fuqarolik ishlari bo‘yicha sudlarda, prokuratura, ichki ishlar organlari tomonidan o‘rganilayotgan ishlarda psixolog-mutaxassis, ekspert sifatida amaliy faoliyat yuritib kelmoqda.
Buxoro viloyati miqyosida o‘tkazilayotgan turli ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarni tashkil etish va uni o‘tkazishda faol ishtirok etib, Respublika Ma’naviyat va ma’rifat markazi hamda uning viloyat bo‘limi tomonidan “Tashakkurnoma” bilan taqdirlangan.
A.Nazarov tomonidan psixologiya fanlarini o‘qitishda zamonaviy innovatsiyalarni kiritish maqsadida psixologik testlarning EHM uchun dasturlarini yaratib, O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Intellektual mulk agentligi tomonidan mualliflik guvohnomalarini qo‘lga kiritgan.
Uning ilmiy izlanishlari natijasida 2 ta darslik, 5 ta o’quv qo’llanma, 4 ta monografiya, 15 ta mualliflik guvohnomasi, 25 dan ortiq xalqaro miqyosidagi jurnallarda, 30 dan ortiq maqola va tezislari Respublika miqyosidagi jurnallar va konferensiya to’plamlarda chop etilgan.
A.Nazarov ilmiy loyihalar dasturlari doirasida bajarilgan:
ИТД-1. ЁА-1-9 raqamli “Aholining turli guruhlariga psixologik xizmat ko‘rsatish amaliyoti” (2016-2017) amaliy loyiha va OT-F1-002 raqamli “Yoshlarda milliy g‘oya va mafkuraviy immunitetni shakllantirishning psixologik mexanizmlari” (2017-2020 yil) fundamental loyiha mavzusidagi grant loyihalarida izlanishlar olib borgan.
Nazarov A.M. Psixologik xizmat nazariyasi va amaliyoti Darslik. “Durdona”. – Buxoro. – 2023. 220b.
Nazarov A.M. “Sportchilarda psixologik muhofazani shakllantirish usullari” Psixologiya ilmiy jurnali №2, 2020. – B. 21-27.
Nazarov A.M. Sportchilarda psixologik muhofazaning namoyon bo‘lishi va rivojlanish Monografiya. “Durdona”. – Buxoro. – 2020 160 b.
Nazarov A.M. Sportchilar faoliyatida psixologik muhofazaning o‘rni va ahamiyati. Pedagogik mahorat. Ilmiy jurnal. – Buxoro, 2020 yil 4 son. – B. 84-88.
Nazarov A.M. Sportchilarda psixologik muhofazaning ijtimoiy-psixologik xususiyatlari. “Maktabgacha ta’limda kompetensiyaviy yondashuvlar: istiqbollar muammolar va yechimlar” Respublika masofaviy ilmiyamaliy anjumani. – Buxoro 2020. – B. 305-309.
Nazarov A.M Sportchilarda psixologik muhofaza muammosi sifatida. “Olimpiya sportida zamonaviy ilm-fan” Xalqaro ilmiy-amaliy onlayn anjuman. – Toshkent. 2020. – B. 281-283.
Nazarov A.M. A.E.Sattorov Sport psixodiganostikasi fani bo‘yicha elektron darslik. Mualliflik guvohnomasi DGU 10235. O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi Toshkent, 2021.
Nazarov.A.M. Issledovanie otnosheniya sportsmenov k psixologicheskoy zashite. Psixologiya. Ilmiy jurnal – Buxoro, 2020. №4. – B. 21-27.
Nazarov A.M. Struktura i osobennosti funksionirovaniya mexanizmov psixologicheskoy zashiti. Vestnik integrativnoy psixologii. – Yaroslavl, 2020. №21. Jurnal dlya psixologov. – S. 248-252.
Nazarov A.M. A.A. Xuseynova Umumiy psixologiya. Darslik. “Durdona” nashriyoti Buxoro. 2021 yil. 510 bet.
Nazarov A.M. Bolalar psixologiyasi va psixodignostikasi. O‘quv qo‘llanma “Durdona” nashriyoti Buxoro. 2021 yil. 223 bet.
Nazarov A.M. Sportchilarda muhofazaning mexanizmlarni rivojlantirishning o‘ziga xos psixologik xususiyatlari. Psixologiya. Ilmiy jurnal – Buxoro, 2021. №1. – B. 17-22.
Nazarov А.М. Talabalar ilmiy-innovatsion faoliyatini rivojlantirishda psixologik barqarorlik determinantlari: Monografiya. – Т.: «Durdona» nashriyoti, 2023. – 220 б.
Nazarov А.М. Oliy ta’lim muassasalarining talabalarida psixologik barqarorlikni ta’minlash orqali ilmiy-innovatsion faoliyatini shakllantirishning konseptual asoslari. //Toshkent davlat pedagogika universiteti ilmiy axborotlari, –2023, № 1. – Б. 260-266. (19.00.00 №15).
Nazarov А.М. Oliy ta’lim muassasasi talabalarida psixologik barqarorlikni ta’minlash nazariy va amaliy muammo sifatida. //Toshkent davlat pedagogika universiteti ilmiy axborotlari. – 2023, № 2. - Б. 145-151. (19.00.00 №15).
Назаров А.М. Методы исследования уровней инновационной деятельности учащихся и порядок ее применения. //Научный вестник Ташкентского государсвенного педагогического университета, – 2023, № 3. - С. 103-107. (19.00.00 №15).
Назаров А.М. Психологические особенности ориентации студентов на инновационную деятельность //Таълим ва инновaцион тадқиқотлар. – Бухоро, 2023. №2. – Б. 314-320. (19.00.00. №5).
Назаров А.М. Формирование психологической устойчивости у студентов как теоретическая и практическая проблема //Таълим ва инновaцион тадқиқотлар. – Бухоро, 2023. №3. – Б. 333-339. (19.00.00. №5).
Nazarov А.М. Психологические условия формирования психоэмоциональной устойчивости у студентов вуза //Psixologiya. Ilmiy jurnal. – Buxoro, 2022. №3. – Б. 102-106. (19.00.00. №5).
Nazarov А.М. Илмий-инновацион фаолият психологик барқарорликни таъминлашнинг муҳим омили сифатида. //Pedagogik mahorat. Ilmiy jurnal. – Buxoro, 2023. №2. – Б. 102-106. (19.00.00. №7).
Назаров А.М. Теоретические подходы к формированию стратегий психологической безопасности студентов вуза. //Psixologiya. Ilmiy jurnal. – Buxoro, 2023. №1. – Б. 17-25. (19.00.00. №5).
Назаров А.М. Показатели психологической устойчивости личности студента в образователной среде вуза. //Таълим ва инновaцион тадқиқотлар. – Бухоро, 2022. №6. – Б. 254-259. (19.00.00. №5).
Назаров А.М Психолого-педагогические факторы психологической устойчивости личности старшеклассника. //Вестник интегративной психологии. – Ярославл, 2022. №26. – С. 243-248. (19.00.00. №2).
Назаров А.М. Динамика защитных механизмов подростков в процессе ее социализaции. Социалный психолог. Журнал для психологов. –Ярославл. 2022. №2 (44). – С. 110–115.
Назаров А.М. Психологические аспекты стресса. Актуалные вопросы психологии, педагогики, философии ХХІ века 2021. Киев-Бухара. – С. 122-126.
Назаров А.М. Психологические детерминанты подготовки студентов к инновационной деятельности путем обеспечения их психологической устойчивости. «Shaxsvajamiyat: Zamonaviychaqiruvlar. ProfessorErgashG‘ozievichG‘oziyevxotirasiga» bag‘ishlanganxalqarohamkorlarishtirokidagiIkkinchiRespublikailmiy-amaliykonferensiyasimateriallarito‘plami. – Toshkent. 2023. – Б. 223-226.
Nazarov A.M. Shaxsning psixologik barqarorligini ta’minlashda himoya mexanizmlarining ahamiyati. «Psixologik xizmatning dolzarb muammolari va ularni yechish yo‘llari». Respublika miqyosidagi ilmiy-amaliy anjuman materiallari to‘plami. – Toshkent. 2023. – Б. 104-107.
Назаров А.М. The role of psychological stability in directing students to scientific-innovative activity. «Sifatli ta’lim – taraqqiyot poydevori» mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya to’plami -Toshkent, 2023-yil 20-aprel. – Б. 652-656.
Назаров А.М. Структура и динамика защитных механизмов личности в процессе ее социализaции. //Вестник интегративной психологии. – Ярославл, 2022. №24. – С. 243-248. (19.00.00. №2).
Yoshlar masalalari va ma'naviy-ma'rifiy ishlar bo'yicha birinchi prorektor
22.01.2025
Lavozim vazifalari:
O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, Prezident farmonlari va farmoyishlari, Oliy Majlis va Vazirlar Mahkamasining ta’lim va kadrlar tayyorlash sohasidagi qarorlarini amalga oshirishni tashkil etish;
Davlat ta’lim standartlari asosida o‘quv, ilmiy, moliyaviy va ma’naviy-tarbiya ishlarini tashkil etish va malakali kadrlar tayyorlashni ta’minlash;
Davlat ta’lim standartlariga muvofiq bilimlar mazmuni va tayyorgarlik darajasiga qo‘yiladigan talablar majmuasini barcha dekanlar va bo‘limlar, kafedra mudirlari va pedagog o‘qituvchilarning to‘liq bilishini ta’minlash;
Yuksak ma’naviy-axloqiy fazilatli, mustaqil fikrlashga qodir bo‘lgan yuqori ma’lumotli, malakali kadrlar tayyorlashni ta’minlash;
Talaba-yoshlar ongiga milliy g‘oyani singdirish, ma’naviy-axloqiy tarbiya ishlarini olib borishning amaliy, ta’sirchan mexanizmlarini shakllantirish;
Ma’naviy-ma’rifiy ishlarning joriy va istiqbolli rejalarini ishlab chiqish hamda ularning qat’iy amalga oshirilishini nazorat qilish mexanizmini vujudga keltirish;
Ma’naviy-ma’rifiy ishlar tizimi uchun zarur me’yoriy hamda uslubiy hujjatlarni, amaliy tadbirlar rejalarini ishlab chiqish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va hukumati tomonidan qabul qilingan farmon va qarorlarni talabalarga, professor-o‘qituvchilarga o‘z vaqtida yetkazish hamda har tomonlama tushuntirishni tashkil qilish;
Vakolatli davlat organlarining ma’naviy-ma’rifiy masalalar bo‘yicha qabul qilgan hujjatlarini oliy ta’lim muassasasi jamoasiga o‘z vaqtida yetkazish va ulardagi tadbirlarning bajarilishini ta’minlash;
Ta’lim muassasalari professor-o‘qituvchilari va talabalari o‘rtasida jamiyatni erkinlashtirish talablariga mos ijtimoiy muhitni shakllantirish uchun kerakli sharoitlarni ta’minlash;
Demokratik huquqiy davlat va fuqarolik jamiyati barpo etishda talabalardagi ma’naviy boqimandalik kayfiyatini yo‘qotish va ularda o‘z tafakkurini doimiy rivojlantirish ehtiyojini shakllantirish;
Huquqiy tarbiyani amalga oshirish va huquqbuzarlikning oldini olish maqsadida huquq- tartibot idoralari bilan hamkorlikda ishlash;
Mamlakat va xalqaro hayotga oid axborotlarni keng jamoatchilikka, pedagoglar va talabalarga yetkazish tizimini tashkil etish;
Ma’naviy-ma’rifiy masalalarga oid ilmiy, uslubiy va amaliy adabiyotlar, qo‘llanmalar tayyorlash hamda ularni chop ettirish ishlarini yo‘lga qo‘yish;
Ijtimoiy-gumanitar kafedralarda o‘qitiladigan fanlarni uslubiy va informatsion (adabiyot, qo‘llanma va sh.k.) ta’minlashni, professor-o‘qituvchilar salohiyati va malakasi masalalarini o‘rganish, tahlil qilish, tegishli takliflar tayyorlash;
Ijtimoiy-gumanitar fanlardan yakuniy davlat attestatsiyasi komissiyalari tarkibini shakllantirish bo‘yicha tegishli takliflar tayyorlash;
Talabalarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazishni tashkil qilish. Ta’lim muassasasida talaba-o‘quvchilarning qiziqishlariga muvofiq yo‘nalishlar va ixtisosliklar, kasb-hunar turlari bo‘yicha to‘garaklar, kichik korxonalar, talaba-yoshlarning darsdan bo‘sh vaqtlarini unumli va foydali mehnat bilan band qilishga qaratilgan (haq to‘lanadigan) tuzilmalar tashkil etish;
Ta’lim muassasasida talabalar turar joylarining sharoitlarini unda istiqomat qilayotgan talabalar talablariga har tomonlama javob berishini muntazam nazorat ostiga olish;
Talaba-o‘quvchilar orasida badiiy adabiyotni, xususan O‘zbekistonda mustaqillik yillarida yaratilgan yuksak saviyali badiiy asarlarni o‘qish va o‘rganish ishlariga alohida e’tibor berish. Bu maqsadda badiiy asarlarning eng yaxshi talqini, tahlili va taqrizi uchun maxsus ko‘rik-tanlovlar, kitobxonlar konferensiyalari, muallif va adiblar bilan uchrashuvlar uyushtirish, g‘oliblarni rag‘batlantirish. Ta’lim muassasasi axborot resurs markazini turli badiiy, publitsistik asarlar, ilmiy-ommabop nashrlar bilan boyitib borish;
Ta’lim muassasasi sport-sog‘lomlashtirish, maishiy xizmat, ovqatlanish, dam olish, madaniy hordiq chiqarish tizimlarining uzluksiz va sifatli ishlashini ta’minlash masalalarini nazorat qilish;
Kam ta’minlangan, ko‘p bolali oilalardan chiqqan talabalarning moddiy ahvoli haqidagi ma’lumotlarni olish va ularni ijtimoiy muhofaza qilish bo‘yicha muntazam ish olib borish;
Talabalarning ota-onalari, mahalliy hokimiyatlar, xayriya jamg‘armalari, mahallalar bilan fakultetlar va ta’lim muassasasining hamkorlikda olib boradigan ishlarini tashkil etish hamda nazorat qilish;
Ko‘p nusxali va devoriy gazetalarning muntazam chiqishini ta’minlash, ularda ta’lim muassasasida ma’naviy-ma’rifiy masalalar bo‘yicha amalga oshirilayotgan ishlarni doimiy yoritib borish;
Konkurslar, festivallar, badiiy havaskorlik to‘garaklari ko‘riklarini va olimpiadalarni muntazam o‘tkazishni tashkil etish;
Respublika, viloyat va shahar miqyosida bo‘ladigan turli jamoat ishlarida, tadbirlarda professor-o‘qituvchilar va talabalarning faol ishtirokini ta’minlash;
Ma’naviy-ma’rifiy va tarbiyaviy ishlar yo‘nalishlari hamda ularning samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflar kiritish;
Professor-o‘qituvchilar va talabalar munosabatida odob-axloq me’yorlari va yuqori muomala madaniyatini tarkib toptirish.