dotsent
-
-
Buxoro shahar, M.iqbol 11-uy
m.m.nigmatova@buxdu.uz
-
Ish faoliyati: 37 yil
Pedagogik faoliyati: 37 yil
Nigmatova Mavjuda Maxmudovna 1964 9 yanvar yil Buxoro shahrida xizmatchi oilasida tugildi. 1971-1981 yillarda 12-son umumta’lim o‘rta maktabida o‘qidi.1981-1985 yillarda Qo‘qon davlat pedagogika institutining maktabgacha pedagogika va psixologiya fakultetida tahsil oldi. Uni tugallab, 1985-1993 yillarda Buxoro shaxar pedagogika bilim yurtida “Maktabgacha pedagogika va metodika” bo‘limida pedagogik faoliyatini olib bordi.1993 yilda Buxoro davlat universiteti Pedagogika fakulteti,maktabgacha ta’lim kafedrasiga ishga o‘tkazildi va pedagoglik faoliyatini davom ettirdi.
2004 yilda esa Pedagogika va psixologiya kaferasi katta o‘qituvchisi lavozimiga tayinlandi.2006 yilda ”Husayn Voiz Koshifiy ta’limotida ustoz-shogird munosabatlarining pedagogik asoslari”mavzusida ilmiy-tadqiqot ishi mavzusi tasdiqlanib,ushbu mavzu bo‘yicha xammualiflikda “Imom Abu Homid va Husayn Voiz Koshifiy ustoz-shogird munosabatlari haqida.Risola.(Buxoro-2012 yil) risolasini chop ettirdi. 2012-2017 yillarda Boshlang‘ich ta’lim asoslari kafedrasi katta o‘qituvchisi, 2018 yildan boshlab maktabgacha ta’lim kafedrasi katta o‘qituvchisi lavozimida faoliyat yuritib keldi. Ayni paytda M.Nigmatova Maktabgacha ta’lim kafedrasi katta o‘qituvchisi sifatida maktabgacha ta’lim yo‘nalishi talabalariga pedagogik mahorat,maktabgacha pedagogika,tasviriy faoliyatga o‘rgatish nazariyasi va metodikasi fanlaridan saboq berib kelmoqda.
Shu bilan birga ilmiy-ijodiy faoliyati samarasi sifatida 120 dan ortiq ilmiy-usuliy maqolalari, 15 ga yaqin usuliy qo‘llanma, ko‘rsatma, monografiya, o‘quv qo‘llanma hamda risolalari, Chet el ya’ni Rossiya, AQSH, Hindiston, Ukraina,Chexislovakiya davlatlari jurnallarida maqolalari chop etilgan bo‘lib, ularda mumtoz merosimizda ustoz-shogird munosabatlari talqini,maktabgacha yoshdagi bolalarga ta’lim-tarbiya berish metodikasi, ularni ijodiy faoliyatlarini,qobiliyatlarini shakllantirish yo‘llari, bo‘lg‘usi pedagog-tarbiyachilarga pedagogik maxoratini takomillashtirish, olingan nazariy bilimlarni amaliyotda qo‘llash shart-sharoitlari,MTMlarda mashg‘ulotlarni markazlarda tashkil qilish hamda o‘qitish kabi yo‘nalishlar o‘z ifodasini topgan.
M.Nigmatovaning ilmiy-tadqiqotchilik faoliyatida pedagogik jarayonning hissasi katta, albatta. U chorak asrdan ziyod Buxoro davlat universitetining Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim fakulteti talabalariga maktabgacha pedagogika, tasviriy faoliyatga o‘rgatish metodika fanidan saboq berish orqali “Ta’lim muassasalarida malakaviy amaliyotni tashkil etish metodikasi” (2015), “OO‘Yu gurux rahbarlariishini tashkil etish yuzasidan ko‘rsatma” (2017), “Maktabgacha ta’limda tasviriy faoliyat fanidan amaliy mashg‘ulotlar uchun ko‘rsatma” (hammualliflikda, 2017) usuliy qo‘llanmalari chop etildi.
• Buxoro davlat universiteti qoshidagi mintaqaviy qayta tayyorlash va malaka oshirish bo‘limini pedagogika yo‘nalish bo‘yicha malaka oshirib kelgan (Buxoro 2014)
• Nizomiy nomidagi TDPU huzuridagi PKQT va MOTMda pedagogika yo‘nalish bo‘yicha malaka oshirib kelgan (Toshkent 2016)
• Nizomiy nomidagi TDPU huzuridagi PKQT va MOTMda pedagogika yo‘nalish bo‘yicha malaka oshirib kelgan (Toshkent 2020)
O`qitadigan fanlari (so`ngi uch o`quv yilida)
• Maktabgacha pedagogika
• Umumiy pedagogika
• Pedagogik mahorat
• Tasviriy faoliyatga o‘rgatish nazariyasi va metodikasi
1.Bolalarni tasviriy san’at elementlari bilan tanishtirish.Boshlang‘ich ta’limning dolzarb muammolari (Respublika ilmiy - amaliy anjumani ma’ruzalarning tezislari) Buxoro, 1995y., 12-13 may, 102-106 bet
2.Darslarni didaktik loyihalash .Yangi pedagogik texnologiya muammo va yechimlari, Buxoro. 2001y., 191-194 bet
3.O‘qituvchi mahorati-pedagogik jarayonni boshqarish sifatida.Kasbiy - pedagogik mahoratni rivojlantirish: muammo va yechimlar. Toshkent. 2001y., -B. 78-80.
4.Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalar ijodiy qobiliyatini o‘yin asosida o‘stirish.Ilg‘or pedagogik texnologiyalar (tajribalar, muammolar, istiqbolli yo‘nalishlar) mavzusida xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya matnlari. Qarshi, 2001y., 330-332bet
5.Ta’lim jarayonida o‘qituvchilik psixik holatini boshqarish.Uqitishning pedagogik-psixologik asoslari: muammo va istiqbolllar Buxoro, 2002 y., 83-86 betlar.
6.Milliy qadriyatlar -tarbiyaviy ishlar tayanchi.Zamonoviy pedagogik texnologiyalarni amalga oshirishning nazariy – amaliy masalalari. Qo‘qon. 2002 y. 58-61 bet
7.Umumta’lim maktablarida psixologik xizmat muammolari.Ta’lim tizimida psixologik xizmat: muammo va yechimlar. Termiz, 2002Y., 62-63 bet
8.Fuqarolik madaniyatini shakllantirishda yangi pedagogik texnologiyalarning o‘rni.Uzluksiz ta’lim yangi pedagogik informatsion texnologiyalarning o‘rni. Samarqand, 2003y., 156-bet
9.Malakaviy amaliyot jarayonida talabalarninng psixologik tayyorgarligi.Pedagogik amaliyotni tashkil etish muammolar, yechimlar, istikbollar. Buxoro, 2003 y., 34 - 35 betlar.
10.Magistrantlar ilmiy tadqiqot ishini tashkil qilishning umumiy masalalari.Pedagogik amaliyotni tashkil etish muammolar, yechimlar, istiqbollar. Buxoro, 2003 y., 135 bet
11.Shaxsni jamoada tarbiyalao‘sh texnologiyasi.Zamonaviy universitet modelini yaratish muammolari xalqaro ilmiy – amaliy konferansiyasi. Guliston, 2003 y.,38-41 bet
12.Psixologiya fanlarini o‘qitishda yangi pedagogik texnologiyalarninng o‘rni va ahamiyati.Ta’limda pedagogik texnolgiyalarni ko‘llash-o‘quvchilarning mustaqil fikrlashlarini shakllantirish omili. Buxoro, 2005 y., 16-18 bet
13.O‘smirlarni tarbiyalashda Amir Temur o‘gitlaridan foydalanish.Sohibqiron A.Temur tavalludining 670 yilligiga bag‘ishlangan "Amir Temur -faxrimiz, g‘ururimiz" mavzusidagi Respublika ilmiy- amaliy konferensiyasi materiallari Buxoro, 2005 y., 14-bet
14.Kichik yoshdagi o‘quvchilar ma’naviyatini shakllantirishda Ibn Sino ta’limoti .Abu Ali Ibn Sino tavalludining 1025 yilligiga bag‘ishlangan Respublika ilmiy-amaliy Buxoro, 2005y.202 bet
15.O‘smirlarni o‘z - o‘zini tarbiyalashda milliy qadriyatlarning o‘rni."Yoshlar ongi, qalbi va dunyoqarashini shakllantirish hozirgi kunning dolzarb masalasi" Respublika ilmiy-uslubiy anjumani. Guliston, 2006 y, 2- to‘plam 65-66 bet
16.O‘smirlarni o‘z – o‘zini tarbiyalash komil insonning shakllanishidagi vosita.Ta’lim muassasalari tizimida o‘kuvchi va talabalar shaxsini rivojlantirishning dolzarb psixologik pedagogik muammolari" Respublika nazariy va amaliy konerensiyasi materiallari, Buxoro, 2006 y., 128-129- bet
17.Talabalar shaxsini rivojlantirishda ustoz-shogird munosabatlarining ahamiyati. Ta’lim muassasalari tizmida o‘quvchi va talabalar shaxsini rivojlantirishning dolzarb
psixologik- pedagogik muammolari. Buxoro,2006 y.
18.Kurashchilar uchun o‘z-o‘zini tarbiyalashning ahamiyati."Uzbekistan va xorijiy davlatlar yoshlarini va o‘smirlarining uzbek milliy kurashga o‘rgatishning dolzarb muammolari» respublika ilmiy - amaliy anjumani. Buxoro-2006 y 1 to‘plam 102-103 betlar.
19.Imom Abu Homid G‘azzoliy ilm o‘rgatuvchi fazilatlarni o‘rganish texnologiyasi.(Xalq ta’limi) jurnali, 2006 y., 3 –son 7 5-78 bet.
20.Malaka oshirish kurslari tinglovchilarida Husayn Voiz Koshifiyning ustoz-shogird madaniyatini shakllantirishning ayrim pedagogik muammolari.Ta’lim jarayoniga pedagogik va axborot kommunikasion texnologiyalani qo‘llash muammolari. 2007 yil. 80-81 bet.
21.Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini tayyorlashda ustoz-shogird muammosining ayrim yo‘nalishlari.Boshlang‘ich ta’limni ijobiy tashkil etish: muammolar, yechimlar va istiqbollar. Buxoro, 2007y., 66- bet.
22.Javonmardlik tariqatida ustoz-shogird o‘rtasidagi axloqiy munosabat.Oliy o‘quv yurti talabalar guruhlarida ma’naviy-axloqiy tarbiyani tashkil qilish muammolari
Respublika ilmiy-nazariy va amaliy konferensiya materiallari. Buxoro-2008 27-28 may 41-42 bet.
23.Husayn Voiz Koshifiy ta’limotida xalq o‘yinlari talqini.O‘zbek bolalar o‘yin folklori tabiati, to‘planishi, nashri va o‘rganilish muammolari. Yoshlar yiliga bag‘ishlangan Respublika ilmiy-nazariy va konferensiyasi Buxoro-2008y 15-16 may 126-128 bet.
24.Ustoz-shogird an’analarida mumtoz merosimizdan foydalanishning ayrim masalalari. Iste’dodli yoshlar-fan-texnologiyalar taraqqiyoti. Yoshlar yili davlat dasturi doirasida belgilangan vazifalarning kelib chiqqan holdv tayyorlangan iqtidorli talabalar va yosh o‘qituvchilarning ilmiy maqola, tezislar to‘plami. Buxoro-2008y., 200-201bet.
25.Milliy qadriyatlarimizni yoshlar ongiga singdirishda H.V.Koshifiy ta’limoti.Milliy qadriyatlarimizni yoshlar ongiga singdirishda H.V.Koshifiy ta’limoti.Mahallalarda bolalarning jismoniy tarbyasi va xotin-qizlarni sportga jalb qilish: muammolar, yechimlar va istiqbollar. Respublika ilmiy-amaliy anjuman materiallari. Buxoro-2008y., 201-202bet.
26.O‘quvchilar o‘z-o‘zini tarbiyalashda milliy qadriyatlarning roli.O‘quvchilar o‘z-o‘zini tarbiyalashda milliy qadriyatlarning roli.Mahallalarda bolalarning jismoniy tarbyasi va xotin-qizlarni sportga jalb qilish: muammolar, yechimlar va istiqbollar. Respublika ilmiy-amaliy anjuman materiallari. Buxoro-2008y., 202-205 bet
27.Futuvvatnomai sultoniyada ustoz-shogirdlik odobi talqini.Pedagogik mahorat. Buxoro-2008. 2-son 36-38 bet. e-mail:ped-mahorat@umail.uz
28.Koshifiy ta’limotidagi ustoz – shogird munosabatlarini umumiy o‘rta ta’lim maktablarida o‘rgatishning o‘ziga xos xususiyatlari.Uzluksiz ta’lim. Ilmiy uslubiy jurnal 3-son 2008 yil. 69-72 e-mail:uzluksiz ta'lim@umail.uz b.
29.Oliy ta’limda “Ustoz - shogird” munosabatlarini takomillashtirishda Koshifiy ta’limotini ahamiyati.Xalq ta’limi jurnali 4-son 2008 yil. 107-110 bet e-mail:xalq ta’limi@umail.uz
30.Ustoz – shogird an’analarida mumtoz merosimizda foydalanishning ayrim masalalari. Istedodli yoshlar – fan texnologiyalar taraqiyoti.BuxDU va O‘zR Buxoro mintaqaviy ilmiy markazi qoshidagi “Yoshlar akademiyasi” 2008 yil. 201-202 bet
31.Umumiy o‘rta ta’limni rivojlantirishda ustoz-shogird munosabatlarining ayrim masalalari. O‘zbekiston respublikasi Xalq ta’limi vazirligi T.N.Qori Niyoziy nomidagi O‘zbekiston pedagogika fanlari ilmiy tadqiqot instituti.Umumiy o‘rta ta’lim ning nazariy va amaliy mammolari mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy konferensiyasi materiallari. Toshkent-2009y., 127-128.
32.Umumiy o‘rta ta’limni rivojlantirishda o‘quvchilarni o‘zini-o‘zi tarbiyalashning nazariy asoslari. O‘zbekiston respublikasi Xalq ta’limi vazirligi T.N.Qori Niyoziy nomidagi O‘zbekiston pedagogika fanlari ilmiy tadqiqot instituti.Umumiy o‘rta ta’lim ning nazariy va amaliy mammolari mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy konferensiyasi materiallari. Toshkent-2009 128-130
33.Abu Ali ibn Sino ta’limotida o‘qituvchi va tarbiyalanuvchi munosabatlari talqini. Abu Ali ibn Sino ta’limoti va xozirgi zamon jismoniy madaniyati.respublika oliy o‘quv yurtlar aro ilmiy – amaliy anjuman maqolalar. Buxoro 2010 yil 26 mart. 42-45 bet.
34.Xusayin Voiz Koshifiy shaxs fuqarolik madaniyati to‘g‘risida.Fuqarolik jamiyati asoslarini qurish sharoitida bo‘lajak mutaxassislarning fuqarolik madaniyatini shakllantirish: muammolar va istiqbollar. Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari Buxoro 2010 yil 27-28 aprel.54-57b
35.Milliy qadriyat shaxs fuqarolik tarbiyasining asosi sifatida.Fuqarolik jamiyati asoslarini qurish sharoitida bo‘lajak mutaxassislarning fuqarolik madaniyatini shakllantirish: muammolar va istiqbollar. Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari. Buxoro- 2010 yil 27-28 aprel.63-66b
36.Fuqarolik madaniyatini tarbiyalashda tarixiy-milliy yondashuv.Fuqarolik jamiyati asoslarini qurish sharoitida bo‘lajak mutaxassislarning fuqarolik madaniyatini shakllantirish: muammolar va istiqbollar. Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari Buxoro -2010 yil 27-28 aprel. 162-164 bet
37.Fuqarolik madaniyatini shakllantirishda o‘spirilarning o‘z-o‘zini tarbiyalash texnologiyasi.Fuqarolik jamiyati asoslarini qurish sharoitida bo‘lajak mutaxassislarning fuqarolik madaniyatini shakllantirish: muammolar va istiqbollar. Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari. Buxoro 2010 yil 27-28 aprel. 208-210 bet.
38.H.V.Koshifiy ta’limotida iqtidorli bolalarni tarbiyalashning ahamiyati.Iqtidorli bolalar bilan ishlash: muammo va yechimlar” mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. 2011 yil, may. Tezislar to‘plami. 168-170 betlar
39.Iqtidorli bolalar va ularni o‘z-o‘zini tarbiyalashi .Iqtidorli bolalar bilan ishlash: muammo va yechimlar” mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. 2011 yil, may. Tezislar to‘plami. 168-170 betlar 170-173 betlar
40.Iqtidorli bolalar va ularni o‘z-o‘zini tarbiyalashi.Iqtidorli bolalar bilan ishlash, muammo va yechimlar mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. -Buxoro .2011. - B .170-173.
41.Husayn Voiz Koshifiy ta’limotida iqtidorli bolalarni tarbiyalashning ahamiyati. Iqtidorli bolalar bilan ishlash, muammo va yechimlar mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. -Buxoro 2011. - B . 168-170.
42.O‘quvchilarning o‘z-o‘zini tarbiyalashi pedagogik muammmo sifatida.Pedagogik mahorat. -Buxoro. 2011.- №1. - B .13-16.
44.Husayn Voiz Koshifiy futuvvat tariqatining ijtimoiy-axloqiy asoslari to‘g‘risida. Tarixiy xotira-ma’naviyat asosi mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. -Buxoro2012. – B. 122-124.
43.Barkamol shaxsni tarbiyalashda milliy qadriyatlarning roli.Tarixiy xotira-ma’naviyat asosi mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari –Buxoro.2012 .- B. 122-124.
44.Oila - o‘quvchilarni o‘z-o‘zini tarbiyalash o‘chog‘i.Mustahkam oila-jamiyat barqarorligi omili Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari.- Buxoro. 2012. -B.175-177.
45.Oilada beriladigan dastlabki ma’naviy- axloqiy tarbiya. Mustahkam oila-jamiyat barqarorligi omili Respublika ilmiy – amaliy konferensiya materiallari -Buxoro.2012.-B.81-83.
46.Boshlangich sinf o‘kuvchilarini o‘z-o‘zini tarbiyaashga yo’llash.Boshlang‘ich ta’limda innovatsion texnologiyalarni qo‘llash istiqbollari mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari.-Buxoro .2012. - B 111-112b.
47.Boshlangich sinf o‘quvchilarida nutq madaniyatini shakllantirish yo’llari.Boshlang‘ich ta’limda innavatsion texnologiyalarni qo‘llash istiqbollari mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. -Buxoro .2012. – B. 197-198.
48.Shaxsning o‘z-o‘zini tarbiyalash masalasiga oid tarixiy-milliy yondashuvlar va ajdodlarimizning bu sohadagi tajribalari.Pedagogik maxorat.Buxoro.2012.-4son.-B.3-5.
49.Samovospitaniye podrostkov: sushnost, struktura i funkii.Iskusstvo i obrazovaniye» . jurnal metodiki i praktiki xudojestvennogo obrazovaniya i esteticheskogo vospitaniya-Moskva.2012. - st.122-124.
50.Barkamol yoshlarni tarbiyalashda sinfdan va maktabdqantashqari tarviyaviy ishlarning ahamiyati.Yozgi oromgohlarda ma’naviy-ma’rifiy ishlarni tashkil etish.Nazariy-amaliy anjuman materiallari.-Buxoro,2013.-B.39-41.
51.Oromgohlarda tarbiyachi shaxsiga qo‘yilgan talablar.Yozgi oromgohlarda ma’naviy-ma’rifiy ishlarnitashkil etish.Nazariy-amaliy anjuman materiallari.-Buxoro,2013.-B.39-41.
52.O‘quvchilarni o‘zini –o‘zi tarbiyalash jarayonini tashkil etish.XXI asrda boshlang‘ich ta’lim Ilmiy–ommobop to‘plam materiallari.-Buxoro,2013.-B.53-56.
53.Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining pedagogik mahoratini shakllantirish va takomillashtirish jarayoni.XXI asrda boshlang‘ich ta’lim. Ilmiy–ommobop to‘plam materiallari.-Buxoro,2013.-B.29-32.
54.Maktablarda jismoniy tarbiya mashg‘ulotlariga qo‘yiladigan talablar.Jismoniy tarbiya va sportning yangi davrdagi muammolari Respublika ta’lim muassasalariaro ilmiy amaliy anjuman materiallari.-Buxoro,2013.-B.
55.Umum ta’lim maktabi o‘quvchilarida sog‘lom turmush tarzini shakllantirishning ahamiyati. Bosma Jismoniy tarbiya va sportning yangi davrdagi muammolari Respublika ta’lim muassasalariaro ilmiy amaliy anjuman materiallari.-Buxoro,2013.
56.Maktabgacha tarbiya yoshdagi bolalarni musiqa vositasida tarbiyalash.San’at yo’nalishlarida yoshlarni ma’naviy- axloqiy tarbiyalash: izlanish, yechim va istiqbollar Ilmiy-amaliy anjuman materiallari.- Buxoro,2013-B.
57.Yosh avlod tarbiyasida Koshifiy ta’limotini o‘rganishning ahamiyati.Yosh avlodni barkamollik ruhida tariyalash-pedagogik faoliyatimizning asosiy maqsadi. ilmiy amaliy anjuman materiallari.-Buxoro,2013-B.56-59.
58.Воспитание культури умственного труда у младших школьников.Наука оброзование и производство в обеспечении устойчивого развития инноватционной экономики Материали научно-практической конференции повешенной “Году ребёнка”. Филиал Московского гос.университета имени М.В.Ломоносова в городе Ташкенте.201415-16 апреля.-Москва,2014 .С.229-232.
60. O‘quvchilarda tolerantlik tarbiyasini shakllantirilishi.Тhе culture оf tоlerancе in the cоntext globalizatsion:metology of research,realizatsy and prospekt.Мaterials of the interatsional scilentite cоnference оn маy 13-14.2014.Pragiye 2014.191-193s.
61.Yosh avlod tarbiyasida Koshifiy ta’limotini o‘rganishning ahamiyati.Yosh avlodni boarkamollik ruhida tarbiyalash pedagogik faoliyatimizning asosiy maqsadi. mavzusidagi viloyat ilmiy-amaliy anjuman materiallari.Buxoro.“Iste’dod”. 2014.25ma”Sog‘lom bola yiliga bag‘ishlanadi.
62.Sog‘lom bola tarbiyasida oila va maktab hamkorligi.XX1 asrda boshlang‘ich ta’lim.Ilmiy ommabop to‘plam materiallari. - Buxoro. 2014. – B. 191.
63.O‘quvchilarning o‘z-o‘zini tarbiyalash mazmuni.XX1 asrda boshlangich ta’lim.Ilmiy ommabop to‘plam materiallari. - Buxoro. 2014. – B. 191.
64.O‘rta ta’lim maktablarida Koshifiy ta’limotini o‘rganishning ahamiyati.Sog‘lom avlod-millat boyligi.mavzusidagi viloyat ilmiy-amaliy anuman materiallari..Buxoro. “Iste’dod”.2014.25may.”Sog‘lom bola yiliga bag‘ishlanadi.
65.O‘quvchilarni ichkilikbozlikka qarshi tarbiyalash metodikasi.Sog‘lom avlod-millat boyligi.mavzusidagi viloyat ilmiy-amaliy anjuman materiallari. Buxoro.“Iste’dod”. 2014.25may.”Sog‘lom bola yiliga bag‘ishlanadi.
66.Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida milliy g‘ururni tarkib toptirishning ahamiyati.Barkamol avlod- buyuk yurt istiqboli.Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari.25-26 noyabr.Buxoro-2014 yil.318-319 bet
67.Barkamol shaxsni tarbiyalashda ta’limning tarbiya turlari bilan uzviy bog‘lash va uni ta’lim-tarbiya jarayoniga tadbiq etish .Barkamol avlod- buyuk yurt istiqboli.Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari.25-26 noyabr.Buxoro-2014 yil.284-285 bet
68.Соверщенствования практической деятельности современного учителя проведения интеграционных уроков в начальной школе.Тенденции и перспективи развития науки и образования в условиях глобализации. Международная научно-практическая интернет-конференция.Выпуск 1.21-22 февраль город Переяслав-Хмелницкий.Украина-2015 год.293-294ст.
69.Barkamol avlod tarbiyasida Husayn Voiz Koshifiy merosiga tayanish. Tendensii i perspektivi razvitiya nauki i obrazovaniya v usloviyax globalizatsii.Mejdunarodnaya nauchno-prakticheskaya internet-konferensiya. Vipusk 1.21-22 fevral gorod Pereyaslav-Xmelnitskiy.Ukraina-2015 god.291-293st.
70.Сущност,структура и функции самовоспитания подростков. Обучение и воспитание,методика и практика.2014-2015 учебного года ХIХ и Международная научна-практическая конференция.Россия.г.Новосибирск
71.Globallashuv jarayonida insoniy ma’naviy-madaniyat.Globallashuv sharoitida yoshlarni yot g‘oya va mafkuralardan muhofaza qilishning ijtimoiy -psixologik xususiyatlari.Respublika Milliy g‘oya va mafkura ilmiy-amaliy anjuman.Buxoro-2015god.502-504 bet
72.Kasb-unar kolleji o‘quvchilarida vatanparvarlik tuyg‘usini shakllantirish. Ilmiy –amaliy konferensiya.Peshko‘-2015
73.O‘spirinlarni o‘z-o‘zini tarbiyalashi pedagogik muammo sifatida Tendensii i perspektivi razvitiya nauki i obrazovaniya v usloviyax globalizatsii.Mejdunarodnaya nauchno-prakticheskaya internet-konferensiya.(g.Pereyaslav-Xmelnitskiy.Ukraina-2016 god.184-186 st. 20-21 fevral Vipusk 11.
74.Shaxsni o‘z-o‘zini tarbiyalashi borasidagi ajdodlarimiz qarashlari.Tendensii i perspektivi razvitiya nauki i obrazovaniya v usloviyax globalizatsii.Mejdunarodnaya nauchno-prakticheskaya internet-konferensiya.(g.Pereyaslav-Xmelnitskiy.Ukraina-2016 god.186-188st. 20-21 fevral Vipusk 11
75.Пути формирования компетентной личности .Междунородной научно-практической конференции и “Научная дискуссия:Вопросы педагогики и психологии.ИНТЕРНАУКА. Россия.г.Москва-23.03.2016
76.Формирование и развитие толерантности в семье.Междунородной научно-практической конференции и “Научная дискуссия:Вопросы педагогики и психологии.ИНТЕРНАУКА. Россия.г.Москва-23.03.2016
77.Основные функции самовоспитание подростков.Вестник интегративной психологии-журнал.Выпуск-14.192-197 стРоссия.г Москва-2016 год
78.O‘quvchilarning o‘z-o‘zini tarbiyalash masalasiga oid tarixiy-milliy yondashuvlar Madaniyat va ta’lim: Davr muloqoti-ilmiy-amaliy anjuman materiallari. 24-25 dekabr Buxoro-2015 yil.
79.Axborot glaballashuvi sharoitida yoshlar ma’naviyati.Madaniyat va ta’lim: Davr muloqoti-ilmiy-amaliy anjuman materiallari. 24-25 dekabr Buxoro-2015 yil.
80.Pedagogik amaliyot-bo‘lajak o‘qituvchilarni rivojlantirishning asosiy vositasi sifatida Bosma Ilmiy-amaliy konferensiya materiallari.Buxoro viloyat xotin-qizlar qo‘mitasi.Buxoro viloyat hokimligi o‘rta maxsus kasb hunar ta’limi hududiy boshqarmasi. Galaosiyo ped.kolleji.Buxoro-2016.27-28 aprel
81.OTM da malakaviy pedagogik amaliyot-ta’lim tizimining muhim bosqichi.Ilmiy-amaliy konferensiya materiallari.Buxoro viloyat xotin-qizlar qo‘mitasi.Buxoro viloyat hokimligi o‘rta maxsus kasb hunar ta’limi hududiy boshqarmasi. Galaosiyo ped.kolleji.Buxoro-2016.27-28 aprel.
82.“Futuvvatnomai sultoniyada” ustoz-shogirdlik odobi talqini.Boshlang‘ich ta’lim asoslari va usuliyoti.To‘plam-2.Buxoro-2016.
83.Bilim sifatini oshirishda intizomli tarbiyaning o‘rni.Boshlang‘ich ta’lim asoslari va usuliyoti.To‘plam-2.Buxoro-2016.
84.Sog‘lom bola tarbiyasida oila va maktab hamkorligi.Boshlang‘ich ta’lim asoslari va usuliyoti.To‘plam-2.Buxoro-2016.
85.Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida innovatsion faoliyat ko‘nikmalarini shakllantirishning ahamiyati.Boshlang‘ich ta’lim asoslari va usuliyoti.To‘plam-2.Buxoro- 2016.
86.Pedagogik amaliyot ta’lim tizimining muhim bosqichi sifatida.Boshlang‘ich ta’lim asoslari va usuliyoti kafedra to‘plami.Buxoro-2016y,145-147bet.
87.Qayta tayyorlash va malakasini oshirishning muhim talabi-o‘qituvchi kasbiy mahoratini takomillashtirish.Pedagogika fanlari doktori K.Z.Zaripov va O.R.Roziqov xotirasiga bag‘ishlangan Oliy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’lim tizimida qayta tayyorlash va malakasini oshirishning modernizatsiyalashgan didaktik muhit mavzusida Respublika ilmiy-nazariy anjumanining materiallar to‘plami. Buxoro-2017 yil 15 aprel,93-95 betlar.
88.Kitobxonlik madaniyati-ma’naviy barkamollik belgisi.Uzluksiz ta’lim tizimida Respublika iliy-amaliy kitobxonlik madaniyatini rivojlantirishning dolzarb masalalari.Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari.Buxoro-2017 yil 25 aprel,140-142 betlar.
89.Yoshlarda kitobxonlik madaniyatini tarbiyalash vazifalari.Uzluksiz ta’lim tizimida kitobxonlik madaniyatini rivojlantirishning dolzarb masalalari.Respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari.Buxoro-2017 yil 25 aprel,278-280 betlar.
90.Talabalarda fidoiylik va ogohlik madaniyatini shakllantirishning xususiyatlari.Tendensii i perspektivirazitsiya nauki i obrazovaniya v usloviyax globalizatsii.XII mejdunarodnoy nauchno-prakticheskoy internet-konferensii.20-21 fevral.g.Pereyaslav-Xmelnitskiy,Ukraina,2017g.337-342s.
91.Основные функции самовоспитание подростков.Вестник интегративной психологии.Выездное заседание МАПН.Научний семинар “Психология ХХI столетия”5-летье научного журнала “Психология”.Бухара-2017,10-11 март.192-194с.
92.O‘quvchilarda tolerantlik tarbiyasini shakllantirish.The culture of tolerance in the context of globaizatsion: methodoldgy of research,reality and prospect.Materials of the international scientific conference on May 13-14,2017-Prague-193-195 s.
93.Futuvvat tariqatining ijtimoiy-axloqiy asoslari to‘g‘risida H.V.Koshifiy ta’limoti.Yoshlarni milliy va umuminsoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashda madaniyat va san’atning o‘rni Respublika ilmiy-nazary anjuman materiallari.Musiqa kafedrasi,Buxoro-2017.71-73 betlar.
94.Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligida nutqning ahamiyati.Filologiya fanlari doktori A.G‘ulomov xotirasiga bag‘ishlangan Respublika ilmiy-nazariy anjumanining materiallar to‘plami. Buxoro-2017 yil 10 dekabr to‘plam materiallari. Buxoro,2017.89-91 bet
95.O‘qituvchi nutq texnikasining dars jarayonidagi ahamiyati.Filologiya fanlari doktori A.G‘ulomov xotirasiga bag‘ishlangan Respublika ilmiy-nazariy anjumanining materiallar to‘plami. Buxoro-2017 yil 10 dekabr to‘plam materiallari. Buxoro,2017.84-88 bet.
96.Формирование и развитие толерантности в семье..Перспективы развития психологии на современном этапе.Международный сборник научных статей.Межвузовский конференция. Материалы научно-практическая конференции . Бухоро.2018г. 293-297ст.
97.Bolalarni maktabga tayyorlashda maktab va MTM hamkorligi.BuxDu huzuridagi xalq ta’limi xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish hududiy markazi.”Maktabgacha va boshlang‘ich ta’limda mutaxassis kadrlarni tayyorlash va malakasini oshirishning dolzarb masalalari”.106-108 bet.2018 yil
98.Abu Ali ibn Sino ta’limotida o‘qituvchi va tarbiyalanuvchi munosabatlari talqini.Respublika ilmiy-amaliy konferensiya .Buxoro tibbiyot instituti.Buxoro-2018y 25-26 may.42-45 betlar.
99.Kichik maktab yoshi o‘quvchilarini rivojlantirish metodikasi.Tendensii i perspektivi razvitiya nauki i obrazovaniy v usloviyax globalizatsii. Vipusk -35 .27 aprel 2018g.
100.Bo‘lajak o‘ituvchilar faoliyatida amaliyotning aamiyati.Tendensii i perspektivi razvitiya nauki i obrazovaniy v usloviyax globalizatsii.Vipusk -35.27 aprel 2018g.
101.Ustoz-shogird munosabatlarida Husayn Voiz Koshifiy ta’limotining ahamiyati.Pedagogik mahorat jurnali 2018 .3-son. 49-53 betlar. e-mail:ped-mahorat@umail.uz
102.Husayn Voiz Koshifiy ta’limotida ustoz-shogird munosabatlarining talqini.International congress on social social sciences.Bukhara\Uzbekistan,17-21 Oktober,2018.
103.Uzluksiz ta’lim tizimida modulli o‘qitish texnologiyalaridan foydalanish.Uzluksiz ta’lim tizimida modulli o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash istibollari;muammo va yechimlar.Toshkent,2018 yil18-19 oktabr.145-147 betlar
104.Формирование и развитие толерантности в семье.Международный научный форум.Наука и инновация-современных консепции.Москва- 21 февраль,2019 г.82-86 ст.
105.Ўйин болаларни тарбиялаш воситаси сифатида.Мактабгача ва бошланғич таълим тизимида инноватция.(илмий-услубий мақолалар тўплами)Тошкент-2019й.184-187 бет
106.Usloviya adabtatsii mladshix doshkolnikov v detskom sadu.Maktabgacha ta’limning dolzarb muammolari va yechimlari.Ilmiy-amaliy konferensiya.3-kitob.Navoiy-28 mart,2019 y.21-23 bet
107.Bo‘lajak tarbiyachining kasbiga mas’uliyatini oshirish yo‘llari.Maktabgacha va boshlang‘ich ta’limning dolzarb muammolari.Mejvuzovskiy nauchno-prakticheskiy seminar.Buxara-19 aprel,2019 yil.90-93 bet.
108.Художественное и эстетическое воспитание детей дошкольного возроста,Весник магистратуры. Научный журнал.2019 г.44-46 ст. e-mail:madisterjournal.ru
109.Imom Abu Homid G‘azzoliy ilm o‘rgatuvchi fazilatlari haqida.Pedagogik mahorat jurnali 2019 maxsus son. 49-53 betlar.
e-mail:ped-mahorat@umail.uz
110.Коррекционная педагогическая деятельность-процесс направленный и развития полноценной личности,Научный журнал . Российский импакт-фактор.2019 г.29-31cт.https://academicjournal.ru
111.Пути формирования компетентной личности.Информационная культура cовременного детства.Международная научно-практическая конференция. Россия, г.Челябинск,31 октябрь-1 ноябрь 2019 год.191-194 ст.e-mail:titu174@inbox.ru
112. Language is a Means of Cognition and Communication for Teaching in Education International Journal of Psychosocial Rehabilitation. Volume 24 - Issue 1. Pages: 257-262. Keywords: Social Network Account, Parenting, Cybercrime, and Safety.2020
113.Mahmudovna N. M. Improving the preschool education system from the perspective of the age values of children //Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR). – 2021. – Т. 10. – №. 1. – С. 182-185
114.Classification of Educational Activities and Assessment Classifications: Improvement of Pedagogical Problems //International Journal of Advanced Science and Technology. – 2020. – Т. 29. – №. 11s. – С. 1958-1961.
115.Makhmudovna N. M. et al. Language is a Means of Cognition and Communication for Teaching in Education //International Journal of Psychosocial Rehabilitation. – 2020. – Т. 24. – №. 1. – С. 247-256.
116.Нигматова М. М. Формирование и развитие толерантности в семье //Наука и инновации-современные концепции. – 2019. – С. 82-85.
117.Нигматова М. М., Умарова Г. У. Влияние информационного пространства на развитие познавательных творческих способностей дошкольников //Academy. – 2020. – №. 12 (63).
118.Негматова М. М., Курбонова Э. К. К., Курбонова Н. К. К. О качествах современного учителя //Проблемы педагогики. – 2020. – №. 1 (46).
119.Mahmudovna N. M. Reasons for Personal Change of Modern Preschool Children //Middle European Scientific Bulletin. – 2021. – Т.
120.Makhmudovna N. M. The role of artpedagogy in the growth of new generation //Middle European Scientific Bulletin. – 2021. – Т.
121.Нигматова М. М., Файзуллаева Ш. Ф. К., Кодирова С. Д. К. Способы эффективного использования методов обучения математике в начальных классах //Academy. – 2020. – №. 3 (54).
122.Nigmatova M. Raqamli oʻyinlar bolalarni oʻqitish usuli sifatida //центр научных публикаций (buxdu. uz). – 2021. – Т. 3. – №. 3.
123.Nigmatova M. Развития творческих способностей детей на занятиях изобразительной деятельности //центр научных публикаций (buxdu. uz). – 2021. – Т. 3. – №. 3.
124.Nigmatova M. M., Sh M. D. Art pedagogy in modern education //Проблемы науки. – 2021. – С. 54.
124. Развитие творчества детей дошкольного возраста с помощью art педагогики. Вестник науки и образования. 2021/9. № 14.Ст.31-34
125.Aрт-терапия, как средство адаптации детей раннего возраста к доо // orienss. 2022. №1.
126. Systemic Approach to Education. European journal of innovation in nonformal education 2022/2/14 p. 184-191
127.Fundamentals of using steam technology in preschool education system of uzbekistan , International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECS) ISSN: 1308-5581 Vol 14, Issue 03 2022 .
128.Ахборот технологияларидан болалар саломатлигини сақлашда фойдаланиш
Н.М Махмудовна - бошқарув ва этика қоидалари онлайн …, 2022
129.Мактабга тайёрлов ёши болаларини шахсий компютерлардан гигиеник тогри фойдаланишга оргатиш. Н.М.Махмудовна - бошқарув ва этика қоидалари онлайн …, 2022
Darslik. O‘quv qo‘llanma, Monografiya, Metodik qo‘llanmalar:
1.Xalq qiyosiy pedagogikasi.O‘quv qo‘llanma.Buxoro.2011yil
2.Imom Abu Homid va Husayn Voiz Koshifiy ustoz-shogird munosabatlari haqida.Risola.Buxoro.2012 yil.
3.Pedagogik amaliyot jarayonida tarbiyaviy ishlarni tashkil etish.Metodik qo‘llanma. Buxoro.2013 yil.
4.O‘spirinlarni o‘z-o‘zini tarbiyalashni tashkil qilish. Metodik qo‘llanma. Toshkent -2014 yil.
5.Malakaviy pedagogik amaliyotni tashkil etish metodikasi.Metodik qo‘llanma.Buxoro-2016 yil (boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi uchun)
6.Ta’lim muassasalarida malakaviy amaliyotni tashkil etish metodikasi. Metodik qo‘llanma.Buxoro-2015 yil(maktabgacha ta’lim yo‘nalishi uchun)
7.Tarbiyaviy ishlar metodikasi fanidan kurs ishi yozish bo‘yicha ko‘rsatma.Metodik qo‘rsatma.Buxoro-2015 yil.
8.Pedagogika fanlarini o‘qitish fanidan kurs ishi yozish bo‘yicha ko‘rsatma.Metodik qo‘rsatma.Buxoro-2016 yil.
9.OO‘Yu guruh rahbarlari ishini tashkil etish yuzasidan ko‘rsatma. Metodik ko‘rsatma.Buxoro-2017 yil.
10.Maktabgacha ta’limda tasviriy faoliyat fanidan amaliy mashg‘ulotlar uchun ko‘rsatma.Metodik ko‘rsatma.Buxoro-2017 yil.
11.Maktabgacha yoshdagi bolalarni tasviriy faoliyatga o‘rgatish metodikasi. O‘kuv-uslubiy qo‘llanma.Buxoro-2019 yil
12.Malakviy va pedagogik amaliyotni tashkil etish dasturi.Maktabgacha ta’lim yo‘nalishiga mo‘ljallangan amaliyot dasturi.(uslubshunos uchun).Buxoro-2019 yil.
13.Metodik ko‘rsatma.Maktabgacha pedagogika fanidan kurs ishi yozish bo‘yicha usuliy ko‘rsatma.Buxoro.Durdona nashriyoti.2020 yil
14. Sharq mumtoz adabiyotida ustoz-shogird munosabatlari. Monografiya, Buxoro 2020 yil.Durdona nashriyoti.
15. Tasviriy faoliyatga o‘rgatish. Uquv qo‘llanma.Durdona nashriyoti.2021 yil
16. Oliy o‘quv yurtida tarbiyaviy jarayon rahbarlari faoliyatini o‘zaro muvofaqlashtirish .Monografiya. Buxoro -2021 yil.
17. Maktabgacha ta’limda boshqaruv va menejment .Usuliy ko‘rsatma (5111800-Maktabgacha ta’lim yo‘nalishi talabalari uchun). Buxoro -2021 18.Maktabgacha pedagogika.Usuliy ko‘rsatma (5111800-Maktabgacha ta'lim yo‘nalishi talabalari uchun) Buxoro -2021
18.Tasviriy faoliyatga o`rgatish nazariyasi va texnologiyalar.Darslik.Durdona nashriyoti.Buxoro 2022 yil.