+998 (65) 221 29 06

+998 (65) 221 30 46

Green Metrics University Rankings The Higher Education University Rankings QS Asian University Rankings

Ta’lim sifatini nazorat qilish departamenti

  1. Главная  
  2. Ta’lim sifatini nazorat qilish departamenti  
  3. Регулярный мониторинг и периодический обзор

Регулярный мониторинг и периодический обзор

11.08.2025

1. Monitoring tizimining maqsadi

Universitetda o‘quv dasturlarining sifatini ta’minlash uchun doimiy monitoring va davriy ko‘rib chiqish tizimi mavjud. Ushbu tizimning asosiy maqsadi — dastur samaradorligini baholash, aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish va ta’lim sifatini doimiy ravishda oshirishdir.

2. Monitoring jarayoni

Universitetda o‘quv dasturlarining samaradorligini baholash va ularni doimiy takomillashtirish maqsadida muntazam monitoring tizimi yo‘lga qo‘yilgan. Monitoring quyidagi asosiy yo‘nalishlar bo‘yicha olib boriladi:

·        Talaba natijalari – baholar dinamikasi, fanlar bo‘yicha o‘zlashtirish darajasi, kredit yig‘ish ko‘rsatkichlari va o‘qishni tark etish statistikasi;

·        Talaba qoniqish darajasi – har semestr yakunida o‘tkaziladigan anonim so‘rovnomalar asosida talabalarning ta’lim jarayoniga bo‘lgan munosabati;

·        Bitiruvchilarning mehnat bozoridagi holati – bandlik darajasi, ishga joylashish tezligi va ish beruvchilarning fikrlari;

·        O‘quv yuklamasi va rejalashtirish – dars soatlari hajmi, modul yuklamasi, amaliyot va stajirovkalar taqsimoti;

·        O‘qituvchilar faoliyati – talabalar baholari, ilmiy tadqiqot ishlari, nashrlar hamda malaka oshirish ko‘rsatkichlari;

·        Resurslar yetarliligi – kutubxona fondi boyligi, laboratoriya jihozlanishi va IT infratuzilma holati.

Mazkur monitoring natijalari tahlil qilinib, o‘quv dasturlarini yangilash, resurslarni optimallashtirish va ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha qarorlar qabul qilishda asos bo‘lib xizmat qiladi.

3. Davriy ko‘rib chiqish (Periodic Review)

Universitetda o‘quv dasturlarining sifatini va zamonaviyligini ta’minlash maqsadida ularni har 3–5 yilda to‘liq qayta ko‘rib chiqish amaliyoti joriy etilgan. Ushbu jarayon keng qamrovli bo‘lib, quyidagi bosqichlarni o‘z ichiga oladi:

·        Ishtirokchilar – talabalar, bitiruvchilar, ish beruvchilar, soha mutaxassislari va tashqi ekspertlar jarayonga faol jalb etiladi;

·        Me’yoriy moslik – dastur mazmuni milliy malaka ramkasi (NQF), Yevropa oliy ta’lim maydoni standartlari (ESG) va boshqa tegishli xalqaro me’yoriy talablar hamda mehnat bozori ehtiyojlariga muvofiq yangilanadi;

·        Mazmuniy o‘zgarishlar – yangi fan va modullarni kiritish, eskirgan yoki dolzarbligini yo‘qotgan modullarni olib tashlash, kredit hajmlarini optimallashtirish bo‘yicha qarorlar qabul qilinadi;

·        Yakuniy tasdiqlash – yangilangan dastur tegishli fakultet va universitet kengashlarida tasdiqlanadi.

Mazkur davriy ko‘rib chiqish mexanizmi o‘quv dasturlarining sifatini, moslashuvchanligini va mehnat bozori talablariga javob berishini doimiy ravishda ta’minlaydi.

4. Natijalarni tahlil qilish va hisobot berish

O‘quv dasturlarini monitoring qilish natijalari har yili umumlashtirilib, yillik sifat hisobotida jamlanadi. Ushbu hisobot ta’lim sifatini baholash va uni yanada rivojlantirish bo‘yicha qarorlar qabul qilish uchun asosiy manba hisoblanadi.

·        Fakultet darajasida taqdimot – har o‘quv yili yakunida fakultet kengashida dastur samaradorligi bo‘yicha batafsil taqdimot o‘tkaziladi;

·        Harakat rejasi (Action Plan) – ko‘rib chiqish natijalari asosida dastur mazmuni, o‘qitish metodlari va resurslarni optimallashtirishga qaratilgan aniq chora-tadbirlar rejasi ishlab chiqiladi;

·        Keyingi monitoring siklida baholash – amalga oshirilgan o‘zgarishlarning samaradorligi va ta’siri keyingi monitoring davrida qayta baholanadi.

Ushbu mexanizm dastur sifatini uzluksiz oshirish, qarorlarni dalillarga asoslash va natijadorlikni doimiy nazorat qilishga xizmat qiladi.

5. Takomillashtirish mexanizmlari

Universitetda o‘quv dasturlarini doimiy ravishda yaxshilash va zamonaviylashtirish maqsadida quyidagi takomillashtirish mexanizmlari qo‘llaniladi:

·        Talabalar va ish beruvchilar fikriga asoslangan o‘zgarishlar – olingan mulohaza va takliflar asosida dastur mazmunida tezkor va samarali o‘zgarishlar amalga oshiriladi;

·        O‘quv-uslubiy kengash tavsiyalari – fakultet va universitet darajasidagi o‘quv-uslubiy kengashlar tomonidan berilgan tavsiyalar asosida o‘quv rejasiga oraliq tuzatishlar kiritiladi;

·        Innovatsion pedagogik texnologiyalar joriy etish – zamonaviy o‘qitish metodlari, raqamli resurslar va yangi baholash yondashuvlari dasturga integratsiya qilinadi.

Ushbu mexanizmlar o‘quv dasturlarining doimiy ravishda yangilanishini, talaba ehtiyojlariga moslashishini va ta’lim sifatining oshishini ta’minlaydi.

Ресурсы