Universitetda o‘qituvchilarni yollash jarayoni ochiq va shaffof tanlov asosida amalga oshiriladi. Bu jarayon universitetning rasmiy veb-sayti — www.buxdu.uz da e’lon qilinadigan vakant lavozimlarga da’vogarlar uchun teng imkoniyatlar yaratishni nazarda tutadi. Nomzodlar tanlovda ishtirok etish uchun onlayn arizani http://uniwork.buxdu.uz platformasi orqali topshiradilar.
Arizalar ko‘rib chiqilgach, nomzodlarning quyidagi mezonlar asosida baholanishi amalga oshiriladi:
· Ilmiy daraja va unvonlar;
· Pedagogik tajriba;
· Chet tili va axborot texnologiyalarini bilish darajasi;
· Ilmiy-nashriyot faoliyati va malaka oshirish natijalari.
Baholash natijasida eng munosib deb topilgan nomzodlar universitet rektori va boshqa tegishli xodimlardan tarkib topgan komissiya bilan suhbat asosida ishga qabul qilinadi.
Universitetda o‘qituvchilar tarkibi yuqori sifatli ta’lim berishga layoqatli bo‘lishi uchun professorlar, dotsentlar, katta o‘qituvchilar va assistentlardan iborat muvozanatli kombinatsiyada shakllantiriladi. Bu yondashuv ta’lim jarayonining uzluksizligi, ilmiylik darajasi va innovatsion yondashuvlarini ta’minlashga xizmat qiladi.
Ta’lim dasturini amalga oshirishda ishtirok etayotgan o‘qituvchilarning aksariyati ilmiy darajaga ega bo‘lib, ular fan doktorlari, falsafa doktorlari (PhD) yoki unga tenglashtirilgan xalqaro ilmiy darajalarga ega mutaxassislardir.
Har bir modulni olib borayotgan professor-o‘qituvchilar tegishli soha bo‘yicha chuqur professional yoki ilmiy tayyorgarlikka ega bo‘lib, ularning malakasi o‘quv natijalariga erishishning kafolati hisoblanadi.
Shuningdek, dastur tarkibida xorijiy universitetlarda tahsil olgan yoki ilmiy-amaliy tajriba orttirgan o‘qituvchilar ham faol ishtirok etadilar. Ularning xalqaro tajribasi ta’lim jarayoniga yangi yondashuvlar, metodlar va global standartlarga mos tarkibiy elementlarni olib kirishga xizmat qiladi.
Ushbu pedagoglar tarkibi ta’lim dasturining umumiy maqsadlariga to‘liq mos keladigan, yuqori malakali va tajribali jamoani shakllantirish imkonini beradi.
Kasbiy rivojlanish va malaka oshirish
Universitetda o‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishi va malaka oshirishi strategik rivojlanish siyosatining muhim yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. O‘qituvchilar o‘z bilim va ko‘nikmalarini muntazam ravishda yangilab borishlari uchun zarur sharoitlar yaratilgan va quyidagi yo‘nalishlar bo‘yicha faoliyat olib boriladi:
· Har yili pedagogik mahorat kurslari — zamonaviy o‘qitish metodikalari, baholash yondashuvlari va talabaga yo‘naltirilgan ta’lim tamoyillari bo‘yicha treninglar;
· Ilmiy seminarlar, vebinarlar va xalqaro konferensiyalar — doimiy ilmiy almashinuv va yangiliklardan xabardor bo‘lish imkonini beradi;
· Akademik mobillik dasturlari — Erasmus+, DAAD kabi xalqaro dasturlar orqali xorijiy universitetlarda tajriba orttirish;
· Raqamli texnologiyalar bo‘yicha treninglar — masofaviy ta’lim, LMS tizimlari bilan samarali ishlash bo‘yicha malaka oshirish.
Universitet rahbariyati malaka oshirish faoliyatini nafaqat qo‘llab-quvvatlaydi, balki uni doimiy professional rivojlanishning ajralmas qismi sifatida tizimlashtirib boradi. Bu yondashuv o‘qituvchilarning kompetensiyasini oshirish, ta’lim sifatini yaxshilash va ilg‘or tajribalarni amaliyotga joriy etishga xizmat qiladi.
Talabalar tomonidan o‘qituvchilarni baholash
Universitetda ta’lim sifati monitoringi doirasida talabalar tomonidan ta’lim sifatini baholash va kamchiliklarni aniqlash tizimi joriy etilgan. Har bir semestr yakunida talabalar maxfiy shaklda so‘rovnomalarni to‘ldiradilar. Ushbu so‘rovnomalar orqali o‘qituvchining dars berish sifati va pedagogik yondashuvi bir nechta mezonlar asosida baholanadi:
· Fan materialining aniq va tushunarli yetkazilishi;
· O‘qituvchining muloqot madaniyati va talabalar bilan ishlash madaniyati;
· Baholash jarayonidagi adolat va aniqlik;
· Talabalarni dars jarayonida faollikka undash va rag‘batlantirish.
Yig‘ilgan ma’lumotlar fakultetlar darajasida tahlil qilinadi. Natijalarga ko‘ra, zarur holatlarda o‘qituvchilarga individual tavsiyalar beriladi yoki kasbiy faoliyatni takomillashtirish bo‘yicha reja ishlab chiqiladi. Bu mexanizm ta’lim sifati va pedagogik mahoratni oshirishga xizmat qiluvchi samarali vosita hisoblanadi.
Kadrlar rivojlanish strategiyasi
Universitet o‘zining ta’lim sifati va dastur barqarorligini ta’minlashda professor-o‘qituvchilar tarkibining uzluksiz rivojlanishi va barqarorligiga alohida e’tibor qaratadi. Shu maqsadda bir qator strategik yondashuvlar amalga oshirilmoqda:
· Rag‘batlantirish tizimi – ilmiy unvon va darajalarni olish, ichki va tashqi grantlarda ishtirok etish hamda moddiy mukofotlar bilan taqdirlash orqali o‘qituvchilarni rag‘batlantirish;
· Ilmiy darajani qo‘lga kiritishda qo‘llab-quvvatlash – doktorantura va PhD dasturlarida o‘qish uchun moliyaviy va metodik yordam ko‘rsatish;
· Yosh mutaxassislarni tayyorlash va ichki kadrlar rezervini shakllantirish – istiqbolli yoshlar bilan maqsadli ishlash, tajriba almashish va mentorlardan foydalanish asosida kelajakdagi pedagogik tarkibni shakllantirish.
Ushbu yondashuvlar o‘qituvchilar malakasini muntazam oshirish, ularning motivatsiyasini kuchaytirish va dastur sifatining davomiyligini ta’minlashga xizmat qiladi.