Departament boshlig'i
Ta'lim sifatini nazorat qilish departamenti
ziyodullo.nuriv@gmail.com
905112884
O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 18 iyuldagi 515-sonli “O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi ta’lim sifatini nazorat qilish Davlat inspeksiyasini tashkil etish to’g’risida”gi qaroriga asosan Ta’lim sifatini nazorat qilish Davlat inspeksiyasi va uning hududlardagi bo’limlari tashkil etildi. Shuningdek, barcha oliy ta’lim muassasalarida Ta’lim sifatini nazorat qilish bo’limlari tashkil etilgan.
Departamentning asosiy maqsadi BuxDU talabalari bilimlarining davlat ta’lim standartlariga muvofiqligini o’rganib borish, tahlil qilish, kadrlar tayyorlash sifati monitoringini yuritish, BuxDU ni ichki attestasiyadan o’tkazishni tashkil etish va uning natijalari bo’yicha ta’lim sifatiga salbiy ta’sir etuvchi omillarni aniqlash hamda ularni bartaraf etish va oldini olish choralarini ko’rishdan iborat.
Departament o’ziga yuklatilgan vazifalarga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
- BuxDUda ta’lim sifatini DTS va malaka talablariga muvofiqligini ta’minlash, o’quv jarayoni samaradorligini oshirish maqsadida tizimli nazoratni tashkil etish bo’yicha faoliyatni va chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
-asosiy faoliyatini belgilangan mezonlar asosida ta’lim sifatini aniqlash, uni amalga oshirish mexanizmini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish yo’nalishlarini belgilab berishga va bu jarayonni muvofiqlashtirishga qaratadi;
-ta’lim yo’nalishi va mutaxassisliklarning normativ-huquqiy hujjatlar bilan ta’minlanganligini o’rganadi;
-talabalarning darslik va o’quv qo’llanmalari (shu jumladan, elektron darslik va qo’llanmalar) bilan ta’minlanganlik darajasini va zamonaviy talablarga mosligini ta’lim yo’nalishlari va mutaxassisliklar hamda tillar kesimida tahlil qiladi;
-BuxDU professor-o’qituvchilari tayanch ma’lumotlarining tegishli dars beradigan fan(lar)iga mosligini tahlil qiladi yoki ularning tegishli qayta tayyorlashdan o’tganligini yoki mos ixtisoslik bo’yicha ilmiy unvon, darajaga ega ekanligini o’rganadi va xulosalarni OTM rektoriga ma’lum qiladi;
-o’quv jarayonida ilg’or pedagogik va axborot kommunikasiya texnologiyalaridan foydalanish holatini o’rganadi va ularni takomillashtirish bo’yicha tegishli takliflarni beradi;
-BuxDU tarkibiy tuzilmalarining zamonaviy moddiy-texnik ta’minoti, o’quv-laboratoriya jihozlari, kompyuterlar bilan ta’minlanganligi va ulardan samarali foydalanish darajasini tahlil qiladi;
-ta’limning ishlab chiqarish va ilm-fan bilan integrasiyasini, BuxDUning kadrlar tayyorlash va hamkorlikda ilmiy texnologik echimlar yaratishda ishlab chiqarish salohiyatidan foydalanish darajasini (samarali yoki samarasizligini) o’rganadi;
-o’z sohasi bo’yicha ilg’or texnologiyalarning rivojlanishiga qarab ta’lim jarayonlarini amalga oshirish uchun pedagog kadrlarning bevosita ishlab chiqarishda malakasi oshirilishini (muntazam yoki muntazam emasligi) hamda ta’lim yo’nalishlari bo’yicha iste’molchilar bozorining o’rganilganligini (marketing xizmati asosida) tahlil qiladi;
-ta’lim jarayoniga ilmiy-tadqiqot institutlari, ishlab chiqarish korxona va tashkilotlari hamda xorijiy davlatlar malakali mutaxassislarining jalb etilishini tahlil qiladi;
-talabalar bajarayotgan bitiruv malakaviy ishlari va magistrlik dissertasiyasi mavzularining dolzarbligi, sifati va ularni ishlab chiqarishga qay darajada joriy qilinganligini o’rganadi;
-BuxDUning tayanch doktorantura, doktorantura va mustaqil tadqiqotchi instituti orqali oliy malakali kadrlar tayyorlash faoliyatini tahlil qiladi;
-BuxDUning o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari bilan hamkorlik faoliyatini tahlil qiladi;
-BuxDUda ma’naviy-ma’rifiy ishlar rejasi, mazmuni va uning bajarilishini (bayonnomalar asosida), professor-o’qituvchilarning tarbiyaviy ishlarga jalb etilganligini, ta’lim muassasasidagi ma’naviy-ijtimoiy muhitni, pedagog xodimlarning axloqiy sifatlarini (so’rovnoma asosida) o’rganadi;
-BuxDU axborot-resurs markazi fondining zarur adabiyotlar bilan ta’minlanganligini, ulardan foydalanayotgan professor-o’qituvchilar va talabalar salmog’ini aniqlaydi;
-bitiruvchilarning ta’limni keyingi bosqichiga o’qishga kirishi yoki ishga joylashishlarini tahlil qiladi;
-professor-o’qituvchilar reytingini aniqlash bo’yicha takliflar kiritadi;
-talabalarning mustaqil ta’lim samaradorligini davriy ravishda monitoring qiladi;
-BuxDU rahbariyati, professor-o’qituvchilar, xodimlar va talabalar tomonidan xorijiy tillarni o’rganishning samaradorligi bo’yicha monitoring yuritadi;
-alabalar bilimini baholash bo’yicha nazorat natijalarini tanlama tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligini va shaffofligini o’rganadi va takliflar tayyorlaydi;
-yakuniy davlat attestasiyalarini amaldagi normativ-huquqiy hujjatlarga rioya etilgan holda o’tkazilganligini va uning natijalarini tahlil qiladi;
-BuxDUning tarkibiy tuzilmalarida (fakultet, kafedra, bo’lim, markaz, akademik lisey) pedagog xodimlarning kasbiy malakasi holatini, shuningdek oliy o’quv yurtidan keyingi ta’lim hamda malaka oshirish va qayta tayyorlash yo’nalishlaridagi sifat darajasini aniqlash maqsadida ichki monitoringni o’tkazadi, tahliliy ma’lumotlarni tayyorlaydi, ularni Davlat inspeksiyasi boshlig’i hamda BuxDU rektoriga o’rnatilgan tartibda taqdim qiladi;
-BuxDUda kadrlar tayyorlash sifati va talabalar bilim darajasini oshirish maqsadida doimiy ravishda talaba, ota-ona, professor-o’qituvchi va kadrlar iste’molchilari o’rtasida ijtimoiy so’rovlar o’tkazadi;
-BuxDU faoliyatini xalqaro ta’lim sifatini aniqlash indikatorlari bilan taqqoslash asosida uning jahon reytingida munosib o’rin egallashi uchun tegishli tarkibiy tuzilmalar bilan chora-tadbirlarni ishlab chiqadi;
-BuxDUda xalqaro hamkorlikning yo’lga qo’yilganligini, xorijiy mamlakatlar bilan shartnoma asosida talaba, tayanch doktorant, doktorant, ilmiy xodimlar almashinuvini, fan sohasida xalqaro ilmiy tadbirlarning tashkil etilishini (seminar, anjuman, simpozium va h.k.), chet el grantlari asosida bajarilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlarini, xorijiy investisiyalarning jalb qilinishini tahlil qiladi va bu sohani rivojlanishiga takliflar beradi va amaliy yordam ko’rsatadi;
-bo’lim xodimlarining kasbiy mahoratini oshirish maqsadida, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iste’dod” jamg’armasi yoki xalqaro loyihalar va BuxDU hisobidan rivojlangan xorijiy davlatlarning nufuzli o’quv va ilmiy markazlari tajribasini o’rganadi va ularni ta’lim jarayoniga tatbiq etadi;
-Davlat inspeksiyasi tomonidan amalga oshiriladigan OTMlar reytingini aniqlash va baholashga oid ma’lumotlarni to’plashda hamda boshqa topshiriq va vazifalarni bajarishda ishtirok etadi;
-respublikada va xorijiy davlatlardagi ta’lim sifatini nazorat qilishga oid yangiliklarni doimiy o’rganib boradi va ularni ta’lim jarayoniga tadbiq etish yuzasidan tavsiyalar ishlab chiqadi va boshqalar.
Departament BuxDUda ta’lim sifatini davlat ta’lim standartlari va malaka talablariga muvofiqligini ta’minlash, o’quv jarayoni samaradorligini oshirish uchun qanday ishlarni amalga oshirish bo’yicha keng jamoatchilikning fikr-mulohazalari va takliflarini kutib qoladi. Sizning taklif va fikrlaringiz mamlakatimizda ta’lim sifatini oshirishda muhimdir.