1958 yil 22 yanvarda tug'ilgan.
1974 - 1978 - Buxoro davlat pedagogika institutini tamomlagan
(409194 yildan diplom - 29.06.78)
1978.- 1980 yil-Buxoro davlat pedagogika instituti. Lavozimi: kashshof va komsomol ishlari nazariyasi va metodikasi kafedrasi o'qituvchisi;
1980-1984 yillar Moskva umumiy va pedagogik psixologiya ilmiy-tadqiqot instituti. Lavozimi: aspirant;
1984-1988 yillar - Buxoro davlat pedagogika instituti-lavozimi: psixologiya kafedrasi o'qituvchisi
1988-1994 - Buxoro davlat pedagogika instituti-lavozimi: psixologiya kafedrasi mudiri
1994 - 1996 yillar - Buxoro davlat universiteti-lavozimi: katta ilmiy xodim
1997 yil BP. - Buxoro davlat universiteti-lavozimi: psixologiya kafedrasi dotsenti
21. 02.1984 yil 19.00.07 – pedagogik, bolalar va yosh psixologiyasi mutaxassisligi bo'yicha dissertatsiyasini himoya qildi. "O'smirlarning ijtimoiy faolligini rivojlantirishning psixologik shartlari"(Moskva, ilmiy rahbar prof.
30.05.84 – PS 001170 psixologiya fanlari nomzodi diplomini oldi
10/25/88 dotsent sertifikatini oldi - DTS-003575
Ikki tadqiqotchi stajyorning rahbari, 20 dan ortiq bakalavr tezislari, 10 dan ortiq magistrlik dissertatsiyalari, yosh va ta'lim psixologiyasi bo'yicha maslahatchi. BuxDU qoshidagi pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish markazi tinglovchilarining 20 dan ortiq yakuniy loyiha ishlari rahbari.
Pedagogik test muammolari bo'yicha 2 ta monografiya, 4 ta o'quv qo'llanma, 2 ta o'quv qo'llanma, jurnallarda va ilmiy ishlar to'plamlarida 140 dan ortiq ilmiy maqolalar va boshqalar nashr etilgan.
Usmonova M. N. Rossiyaning etakchi universitetlari bilan samarali hamkorlik qiladi, bir necha yil ketma-ket xalqaro konferentsiyalarda ma'ruzalar qildi.
2005/06 yil oxirida Usmanova M. N. "istedot" prezident jamg'armasi grantini oldi.
Usmonova M. N. "o'qish va yozish orqali tanqidiy fikrlashni rivojlantirish" o'quv dasturining murabbiyi bo'lib, boy uslubiy tajribaga ega bo'lib, universitetning o'quv jarayoniga yangi pedagogik texnologiyalar va interfaol o'qitish usullarini faol joriy etmoqda.
2005 yil noyabr - "tanqidiy fikrlashni rivojlantirish uchun o'qish va yozish" dasturi bo'yicha murabbiy (O'zR oliy o'quv yurtlari o'qituvchilari) - sertifikat
2007 yil yanvar - "O'zbekiston madaniyat va san'at forumi" jamg'armasining "oliy ta'lim muassasalari o'qituvchilarini rag'batlantirish"ikkinchi yo'nalishi bo'yicha granti.
2009 yil avgust - "O'zbekiston maktablariga AKTni joriy etish"loyihasi sertifikati.
2009-2010 - OTB 2191-O'zb "O'zbekiston umumta'lim maktablariga axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish"loyihasini monitoring va baholash bo'yicha mutaxassis
2019 yil 12-16 iyul, 2019 yil 23-27 oktyabr - GCRFNG/10336 granti doirasida "o'smirlarda ruhiy salomatlik va farovonlik: Markaziy Osiyo mamlakatlarining xalqaro tadqiqot tarmog'i" xalqaro ishchi uchrashuvining ishtirokchisi.
2021 yil noyabr- "O'zbekistonda Oliy ta'limni modernizatsiya qilish" loyihasi doirasida resurs murabbiyi sifatida Buxoro viloyatidagi to'rtta universitet va Navoiy viloyatidagi ikkita universitetda seminar-treninglar o'tkazishga taklif qilindi.
2020 yil may-iyun – O'zbekiston milliy universiteti mintaqaviy markazida "psixologiya" yo'nalishi bo'yicha 288 soatlik qayta tayyorlash va malaka oshirish kursidan o'tdi. (031859-sonli ma sertifikati 01.07.2020 yilda berilgan).
"Umumiy psixologiya", "yosh va ta'lim psixologiyasi" kabi kurslarni, "psixologiya" va "Pedagogika va psixologiya"bakalavriat yo'nalishlari uchun bir qator psixologik fanlarni o'qiydi.
1.Усманова М.Н., Ш.Ш. Останов. Введение в профессию психолог в вопросах и ответах (в помощь студентам). (Бухара: БухГУ, 2019. - 180с.)
2.Усманова М.Н., А.М.Назаров. Психологическая служба: Учебное пособие. (Бухара: Durdona, 2019.- 205с .)
3.Усманова М.Н., Ганиева Копинг-стратегии – механизмы борьбы со стрессом. "Вестник интегративной психологии". (Ярославль, Россия Выпуск 19, 2019.- с. 127-131.)
4.Усманова М.Н., Ф. Самадов. Проблема агрессивности в школьном возрасте. "Вестник интегративной психологии", (Ярославль, Россия Выпуск 19, 2019.- с. 366-369.)
5.Усманова М.Н. Современные методы преподавания в вузе //"Вестник интегративной психологии". (Ярославль, Россия Выпуск 19, 2019.- с. 400-405.)
6.Усманова М.Н., Ш.Ш. Останов Исследование копинг-стратегий подростков. //Журнал “Psixologiya”. №4, 2019.
7.Усманова М.Н. Коммуникативная компетентность личности педагога. - Реализация компетентностного ориентированного обучения в образовании: теоретический и практический аспекты: Сб. научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции (г. Киев, 4 ноября 2019), г. Киев / Ин-т педагогики НАПН Украины. Киев: Пед. думка, 2019. 328-332с. URL: http://undip.org.ua/upload/iblock/1b2/zbirnyk.pdf
8.Усманова М.Н.Переживание одиночества в разных возрастах//"Вестник интегративной психологии". (Ярославль, Россия Выпуск 20, 2020.- с. 156 – 160.)
9.Усманова М.Н., М.Ганиева. Взаимосвязь обсессивно-компульсивного расстройства с депрессией и стрессом статья Психология XXI столетия //Сб. научных статей по материалам межвузовской конференции «Психология XXI столетия» (Бухара, 18-20 марта 2020 г.) /Под ред. В.В.Козлова, Ш.Р.Баратова, М.Н. Усмановой. – Бухара: БухГУ, 2020, с.21-24.
10.Усманова М.Н., Л.Комилова. Проблемы страхов у детей старшего дошкольного возраста. Психология XXI столетия //Сб. научных статей по материалам межвузовской конференции «Психология XXI столетия» (Бухара, 18-20 марта 2020 г.) /Под ред. В.В.Козлова, Ш.Р.Баратова, М.Н. Усмановой. – Бухара: БухГУ, 2020, с.64-68. Усманова М.Н. Виды проверки знаний при обучении психологии. //Сб. научных статей по материалам межвузовской конференции «Психология XXI столетия» (Бухара, 18-20 марта 2020 г.) /Под ред. В.В.Козлова, Ш.Р.Баратова, М.Н. Усмановой. – Бухара: БухГУ, 2020, с.181-183.
11.Усманова М.Н., М.Ганиева. Паника и панические атаки. //Сб. по материалам ежегодного Конгресса «Психология XXI столетия» (Ярославль, 15 – 17 мая 2010)/ Под ред. Козлова В.В. –Ярославль, ЯрГУ, ЯГПУ, МАПН, 2020. – с. 93 – 98.
12.Усманова М.Н., Л.Комилова. Психологическая характеристика деятельности детей в дошкольном возрасте. //Сб. по материалам ежегодного Конгресса «Психология XXI столетия» (Ярославль, 15 – 17 мая 2020)/ Под ред. Козлова В.В. –Ярославль, ЯрГУ, ЯГПУ, МАПН, 2020.– с.203-208.
13.Усманова М.Н. Особенности проявления тревожности у студентов //Сб. по материалам ежегодного Конгресса «Психология XXI столетия» (Ярославль, 15 – 17 мая 2020)/ Под ред. Козлова В.В. –Ярославль, ЯрГУ, ЯГПУ, МАПН, 2020.– с. 390-394.
14.Усманова М.Н. Модельное лекционное занятие по теме «Темперамент» Щоквартальний науково-методичний журнал «Освіта та розвиток обдарованої особистості» (Ежеквартальный научно-методический журнал «Образование и развитие одаренной личности»). − Київ: ІОД. − 2020. № 1 (76) (I квартал). С. 68 – 71.
URL: http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2020/1/10.pdf
15.Усманова М.Н. Технология обучения в сотрудничестве на уроках русского языка. “Ўзбекистонда илмий-амалий тадқиқотлар” мавзусидаги Республика 16-кўп тармоқли илмий масофавий онлайн конференция материаллари (7-кисм). -Тошкет, № 16. - 2июнь 2020. - 214-218 б. www.tadqiqot.uz
16.Усманова М.Н.Смешанное обучение в современном образовательном процессе. -Инновации в образовательном процессе: методология, тенденции, технологии. Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции. Измаил: РИО ИГГУ. 2020., с.157-161. URL:http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/01/1innovaciyi-v-osvitnomu-procesi-metodolohija-tendenciyi-tehnolohiyi.pdf
17.Психологическая зрелость личности: теоретические концепции и подходы.- “Ёшлар таълим-тарбияси жараёнида психологик етукликни шакллан тириш ва ривожлантиришнинг илмий-амалий асослари” мазвусидаги республика илмий-амалий анжуман материаллари тўплами ‒ Тошкент: ТДПУ, 2020. ‒ 165 б.; 23-27.
18.Усманова М.Н., Ш.Р. Баратов Организация дистанционного обучения по психологии в условиях пандемии коронавируса Журнал “Psixologiya”. - Maxsus son №4, 2020, с 19-24.
19.Усманова М.Н. Организация дистанционного курса психологии в образовательной среде Moodle.- Актуальные вопросы психологии, педагогики, философии ХХІ века: Сборник научных статей /Под ред. В.П.Чудаковой, М.Н.Усмановой. – Киев, 2020. – с. 174 – 178.
20.Musina R.G., Smirnova S.S., Usmanova M.N. Andragogical approach to the process of professional development of teachers. - Collection of international peer-reviewed online conference materials «The role of education and training of adults in achieving the national goals of sustainable development of Uzbekistan». – Tashkent, 31.03.2021. – P. 41-50. - [Электронный ресурс]. URL: http://journals.e-science.uz/index.php/conferences/issue/view/26/30; https://doi.org/10.47100/conferences.v1i1.976.
21.Усманова М.Н. Стрессоустойчивость личности и уровень развития творческого потенциала. - //Замонавий психология: муаммолар ва истиқболлар. Халқаро илмий-амалий конференция материаллари – Тошкент, 2021. – 376 б; 259-262б.
22.Усманова М.Н. Теоретические основы компетентности будущего педагога.//Социально-психологические технологии развития личности: Сб. наук. трудов по материалам VI Международного научно-практической конференции молодых ученых, студентов, аспирантов (г. Херсон, 22 апреля 2021) / ред. коллегия С.И.Бабатина, В.В. Моисеенко, И. И. Чиньона и др. - Херсон: ФОП Вишемирський В.С., 2021.– 482с. URL: http://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/22.04.2021_ПСИХОЛОГІЯ_конференція_ЗБІРНИК.pdf?id=0cf7fcac-651c-4778-97cc-82f32fb99761- 416-419с.
23.Усманова М.Н., Рузиева Д.Н.Эмоциональные качества лидера в студенческих группах. «Ғылым мен білім саласындағы заманауи трендтер» атты Халықаралық ғылыми-тәжірибелік онлайн-конференциясының жинағы = Материалы Международной научно-практической онлайн-конференции «Современные тренды в науке и образовании» – Алматы: «Қыздар университеті» баспасы, 2021. - 342 - бет.- қазақша, орысша.; с. 255-258
24.Усманова М.Н. Лидерство как феномен психологической власти в группе. //Вестник интегративной психологии // Журнал для психологов. Вып. 22. /Под ред. В.В.Козлова, Ш.Р. Баратова, М.Н. Усмановой. – Бухара-Ярославль: МАПН, 2021. - С. 210-212 3с.
25.Усманова М.Н. Приоритетность интегрирования и сближения технологий организации и методов дистанционного обучения в условиях коронавируса. //Современные психологические требования к учебнику для Новой украинской школы: сборник материалов научных докладов круглого стола (г. Киев, 26 августа 2021) / под ред. С.Д. Максименко. Киев: Институт психологии имени Г.С. Костюка НАПН Украины, 2021.- 140с.; С. 108 - 114 URL: https://lib.iitta.gov.ua/727406/ (в Эл библ. НАПН)
26.Усманова М.Н. Особенности психических состояний студентов в процессе обучения в вузе. // XXI аср психологияси: Халқаро илмий-амалий конференция материаллари. – Бухоро, 2021. – 338б. - 250 – 254б.