+998 (65) 221 29 14

+998 (65) 221 27 64

Tadbirlar

  1. Bosh sahifa  
  2. Tadbirlar  
  3. Sport nazariyasi va metodikasi kafedrasi profes...

Sport nazariyasi va metodikasi kafedrasi professor-o’qituvchilari bilan “Korrupsiyadan holi jamiyat sari” mavzusida o’tkazilgan davra suxbati

22.11.2023

Davra suxbatini Sport nazariyasi va metodikasi kafedrasi mudiri R. S. Shukurov ochib berdilar. Soʻnggi yillarda mamlakatimizda korrupsiyaning oldini olish va unga qarshi kurashish, davlat va jamiyat qurilishining barcha sohalarida korrupsiogen omillarga chek qoʻyishga qaratilgan keng koʻlamli islohotlar izchil amalga oshirilmoqda. 

Davlat organlari zimmasidagi vazifa va funksiyalarni bajarishda yuzaga keladigan korrupsiyaga oid xavf-xatarlarni baholash tizimini takomillashtirish hamda davlat xizmatiga halollik standartlarini joriy etish boʻyicha ishlar amalga oshirilmoqda.

Mamlakatda byurokratik toʻsiqlarni bartaraf etish va “yashirin iqtisodiyot”ni qisqartirish choralari koʻrilmoqda hamda “Korrupsiyasiz soha” loyihalari amalga oshirilmoqda. Korrupsiyaga karshi murosasiz munosabatni shakllantirishda har birimiz masʼulmiz.

Korrupsiya termini odatda mansabdor shaxslar tomonidan unga berilgan mansab vakolatlari va huquqlardan oʻzlarining shaxsiy manfaatlarini koʻzlab qonunchilik va ahloq qoidalariga zid ravishda foydalanishini anglatadi.

Konvensiyada korrupsiyaning rivojlanishi uyushgan jinoyatchilik, terrorizm va boshqa jamiyat uchun xavfli boʻlgan salbiy omillarga qarshi kurashga ulkan toʻsiq boʻlishi mumkinligiga alohida urgʻu berilgan.

Taʼkidlab oʻtish lozimki, yurtimizda ushbu illatga qarshi jiddiy kurash olib borilmoqda. Mamlakatimizda korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida 40 dan ortiq normativ-huquqiy hujjatlar, jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 12-yanvardagi “Korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligini reyting baholash tizimini joriy etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” PQ-81-son, 2021-yil 7-dekabrdagi “Oʻzbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi faoliyatini yanada takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”,PQ-34-son, 2021-yil 22-oktyabrdagi “Normativ-huquqiy hujjatlar va ularning loyihalarini korrupsiyaga qarshi ekspertizadan oʻtkazishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” PQ-5263-son qarorlari, 2020-yil 29-iyundagi “Oʻzbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”, 2019-yil 27-maydagi “Oʻzbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida” PF-5729-son Farmonlari hamda 2017-yil 3-yanvarda qabul qilingan “Korrupsiyaga qarshi kurashish toʻgʻrisida”gi Qonuni kabilar qabul qilindi.

Ayniqsa, 2019-yil 27-may kuni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Oʻzbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PF-5729-son Farmoni qabul qilinganligi korrupsiyaga qarshi aniq belgilangan tadbirlarning amalga oshirilishiga, bu borada samarali mexanizm yaratish uchun masʼul idoralarga yoʻnaltirilgan vazifalarni belgilab berdi deb ta'kidlab o'tdilar.

Shundan so'ng kafedra professori Q. P. Arslonov so'zga chiqib, quyidagi fikrlarni bildirdilar: 2020-yil 29-iyunda qabul qilingan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining “Oʻzbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi PF-6013-son Farmoning qabul qilinganligi korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida tub burilish yasadi. Farmonga asosan Oʻzbekiston Respublikasi Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tashkil etilishi belgilandi. Agentlik korrupsiyaning oldini olish va unga qarshi kurashish sohasida davlat siyosatini shakllantirish va amalga oshirish, davlat organlari, ommaviy axborot vositalari, fuqarolik jamiyati institutlari va boshqa nodavlat sektor vakillarining birgalikdagi samarali faoliyatini taʼminlash, shuningdek, mazkur sohadagi xalqaro hamkorlik uchun masʼul boʻlgan maxsus vakolatli davlat organi hisoblanishi, oʻz faoliyatini qonuniylik, xolislik, hisobdorlik, ochiqlik va shaffoflik prinsiplari asosida boshqa davlat organlari, tashkilotlar va ularning mansabdor shaxslaridan mustaqil ravishda amalga oshiradi, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentiga boʻysunadi va Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari oldida hisobdorligi belgilandi deb fikr bildirdilar.