2013 - yil Obod turmush yili

    Prezident Islom Karimovning O'zbekiston Respublikasi Konstitusiyasining 20 yilligiga bag'ishlangan tantanali marosimdagi ma'ruzasi.

Qadrli do'stlar!

Muhtaram mehmonlar!

Avvalo, siz azizlar bilan mana shu go'zal va muhtasham saroyda uchrashib turganimdan, shu fursatdan foydalanib, barchangizga chuqur hurmatimni bildirish, sihat-salomatlik, bardamlik, tinchlik-omonlik tilashdan baxtiyorman.

Bugun biz O'zbekistonimizning yangi tarixidagi qutlug' sana – xalqimiz uchun mustaqil taraqqiyot yo'lini belgilab, milliy davlatchilik, yangi siyosiy-ijtimoiy tizim barpo etish, demokratik davlat va fuqarolik jamiyati qurishning huquqiy poydevorini yaratib bergan Konstitusiyamizning 20 yilligini bayram qilmoqdamiz.


Ana shu ulug' ayyom bilan sizlarni, sizlarning timsolingizda butun xalqimizni chin qalbimdan samimiy muborakbod etish menga katta mamnuniyat bag'ishlaydi.

O'zbekistonimizning mustaqil taraqqiyot yillarida erishgan barcha-barcha yutuq va marralari, uning ulkan sur'atlar bilan o'sishi avvalo Konstitusiyamizning hayotbaxsh qudrati va salohiyatini, unda mujassam bo'lgan prinsiplar, qoida va normalarning naqadar chuqur o'ylangani, har tomonlama mustahkam asosga ega ekanini yaqqol namoyon etadi.

Tarixan qisqa bir davrda hayotimizda bo'layotgan keskin o'zgarishlar va yangilanishlarni chuqur anglash, tasavvur etish uchun biz kecha kim edig-u, bugun kim bo'ldik, degan tabiiy savolni berish o'rinli deb bilaman.

Hech kimga sir emas, sobiq Ittifoq tarkibida O'zbekiston o'z salohiyati va aholisining hayot darajasi bo'yicha eng qoloq respublikalardan biri bo'lib, bugungi kunda demokratik yangilanish va taraqqiyot yo'lidan qat'iy qadamlar bosib borayotgan, kuch-qudrati tobora yuksalib, zamonaviy ko'ptarmoqli iqtisodiyotga ega bo'lgan, o'z xalqining farovonligini oshirishga qodir mamlakatga aylanib borayotgani misolida bu fikrning yaqqol tasdig'ini ko'rish mumkin.

O'tgan davrda bizning qanday og'ir qiyinchiliklar, muammo, tahdid va sinovlarni engib o'tishimizga to'g'ri kelgani hammamizga yaxshi ma'lum. Lekin bularning barchasiga qaramasdan, O'zbekiston iqtisodiyoti yigirma yil davomida 3,5 barobardan ziyod o'sdi.

Agarki, shu davrda mamlakatimiz aholisi qariyb 9 million kishiga ko'payib, 30 millionga yaqinlashib borayotganini inobatga oladigan bo'lsak, o'tgan vaqt mobaynida yalpi ichki mahsulotning jon boshiga 2,5 barobar oshganining o'zi ko'p narsadan dalolat beradi.

Bu haqda so'z borganda, 2008 yildan buyon davom etayotgan global moliyaviy-iqtisodiy inqiroz sharoitida O'zbekistonda 2008-2012 yillarda, ya'ni oxirgi besh yilda yalpi ichki mahsulotning yillik o'sish sur'ati dunyodagi sanoqli davlatlar qatorida 8,2 foizdan kam bo'lmagan darajani tashkil etgani, makroiqtisodiy ko'rsatkichlarning barqarorligi va mutanosibligi, davlat byudjeti va to'lov balansining profisit bilan bajarilishi, eksport va oltin-valyuta zaxiralarining ko'payishi ta'minlanayotganini aytishning o'zi kifoya.

Osiyo taraqqiyot bankining ma'lumotlari bo'yicha, mamlakatimiz aholisining daromadlari keyingi uch yilda 3 barobar ko'paygan.

Ayni shu yo'lda, shu maqsadlarga erishishda Konstitusiyamizda mustahkamlab qo'yilgan tamoyil va normalar, shuningdek, biz tanlagan va bugun dunyoda e'tirof etilgan, “o'zbek modeli” deb nom olgan taraqqiyot modeli mujassam topgan.

Shular haqida gapirganda, avvalambor, tadrijiy taraqqiyot konsepsiyasini amalga oshirish, iqtisodiyotni mafkuradan xoli bo'lishi, demokratik islohotlarni bosqichma-bosqich joriy qilish, qonun ustuvorligini ta'minlash, davlatning bosh islohotchi sifatidagi rolini tan olish va o'tish davrida uning ta'sirini oshirish, mamlakatimizning o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda, kuchli ijtimoiy siyosat yuritish kabi prinsiplarni ko'zda tutamiz.

Bu haqda so'z yuritganda, ta'kidlash kerakki, har qanday demokratik tizim negizida yotgan – hokimiyatning qonun chiqaruvchi, ijro etuvchi va sud-huquq tarmoqlarining vazifa va vakolatlarini aniq belgilab qo'yish, ularning manfaatlar muvozanatini va bir-birini tiyib turishini ta'minlash, siyosiy partiyalar rolini kuchaytirish tamoyillariga asoslangan siyosiy tizimni shakllantirish bo'yicha puxta o'ylangan, zamonaviy demokratik talablarga javob beradigan islohotlarning ta'sirini ko'ramiz.

Bu – sobiq sovet davridagi markazlashgan rejali-taqsimot tizimidan voz kechish va bozor iqtisodiyotining butun dunyoda qabul qilingan tamoyillariga o'tish, O'zbekistonda strategik taraqqiyotning eng muhim ustuvor yo'nalishi sifatida xususiy mulkning daxlsizligini mustahkamlash demakdir.

Bu – ayni paytda kichik biznes va xususiy tadbirkorlikning tez va jadal rivojlanishini ta'minlash, shu asosda bugungi kunda jamiyatning eng muhim va hal qiluvchi qatlami, ijtimoiy-siyosiy barqarorlik kafolati, mamlakatni isloh etish va modernizasiya qilish hamda ijtimoiy-siyosiy barqarorlikni ta'minlaydigan o'rta sinf – ya'ni mulkdorlar sinfini shakllantirish natijasi, desak, ayni haqiqatni aytgan bo'lamiz.

Hozirgi vaqtda O'zbekistonning shiddat bilan o'sib, tobora rivojlanib borayotgan mamlakatga, inson, uning huquqlari, manfaat va erkinliklarini haqiqiy qadriyat deb biladigan demokratik, ijtimoiy-siyosiy va fuqarolik institutlariga ega bo'lgan mustaqil va suveren davlatga aylanishini ta'minlab bergan yana ko'plab hal qiluvchi omillarni misol qilib keltirish mumkin.

Shu bilan birga, barchamiz yaxshi tushunamiz: demokratlashtirish va liberallashtirish, biz uchun prinsipial jihatdan mutlaqo yangi bo'lgan davlatni shakllantirish – bu bir-ikki yilda hal etiladigan vazifa emas, balki muayyan muddat bilan chegaralanib qolmaydigan uzoq va uzluksiz jarayon ekanini yaxshi anglaymiz, albatta.

Shu ma'noda, 2010 yil noyabr oyida qabul qilingan Mamlakatimizda demokratik islohotlarni yanada chuqurlashtirish va fuqarolik jamiyatini rivojlantirish konsepsiyasi O'zbekiston mustaqilligining birinchi kunlaridan boshlangan demokratik yangilanish va modernizasiya jarayonlarining mantiqiy va qonuniy davomidir, desak, har tomonlama to'g'ri bo'ladi.

Islohotlarni bosqichma-bosqich, izchillik va tadrijiy rivojlanishning davomiyligi asosida amalga oshirish tamoyillaridan kelib chiqqan holda, mazkur Konsepsiya, o'z mohiyat e'tiboriga ko'ra, dunyoda tub o'zgarishlar yuz berayotgan hozirgi zamonda ijtimoiy, siyosiy va iqtisodiy islohotlarning eng muhim ustuvor yo'nalishlarini amalga oshirishning uzoq muddatga mo'ljallangan milliy strategiyasidir.

Mustaqil taraqqiyotimizning o'tgan yillarida to'plagan oz bo'lsa-da, lekin g'oyat mazmunli tajribamiz bir haqiqatni takror va takror tasdiqlab bermoqda. Ya'ni, faqat demokratik o'zgarishlarning hayotda o'zini oqlagan modellari negizida chuqur asoslangan siyosiy yo'l va islohotlarni izchil amalga oshirish, bugungi dunyodagi tarixiy va real voqelikni e'tiborga olish hisobidangina bu islohotlarning muvaffaqiyati va samaradorligini, davlat va jamiyatning, aholi turmush darajasining yuksak va barqaror sur'atlar bilan rivojlanishini ta'minlash mumkin.

Demokratik islohotlarni qandaydir havoyi maqsadlar, ambisiyalar va soxta obro' topish uchun sun'iy ravishda tezlashtirish, o'z xohishini amaldagi haqiqat deb ko'rsatishga urinish odatda teskari natijaga olib keladi va buni ko'plab misollarda ko'rish qiyin emas.

Konsepsiyada ko'zda tutilgan 50 dan ziyod qonun va huquqiy-me'yoriy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish va amalga oshirish dasturi bo'yicha bugungi kunga qadar mamlakatimiz Parlamenti tomonidan 12 ta qonun qabul qilindi, 30 dan ortiq qonun loyihasi esa keng jamoatchilik, jumladan, xorijiy ekspert tashkilotlarni jalb etgan holda ko'rib chiqish va muhokama etish bosqichida turibdi.

Shular qatorida 2011 yilda qabul qilingan “O'zbekiston Respublikasi Konstitusiyasining ayrim moddalariga (78, 80, 93, 96, 98-moddalar) o'zgartish va qo'shimchalar kiritish to'g'risida”gi qonun davlat hokimiyati va boshqaruvini demokratlashtirish sohasidagi g'oyat muhim qadam bo'ldi.

Mazkur qonun Prezident – Davlat boshlig'i bilan qonun chiqaruvchi va ijro etuvchi hokimiyat tarmoqlari o'rtasida yanada mutanosib konstitusiyaviy vakolatlar taqsimotini ta'minlashga qaratilgan bo'lib, unda, shuningdek, Bosh vazirga ishonchsizlik votumi bildirish instituti joriy etilgan, ayrim vakolatlar Prezidentdan Senatga – Parlamentimizning yuqori palatasiga va mamlakatimiz Vazirlar Mahkamasiga berilgan, mahalliy kengashlarning vakolatlari sezilarli ravishda kengaytirilgan.

Parlamentimiz tomonidan “O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga saylov to'g'risida”gi va “Xalq deputatlari viloyat, tuman va shahar kengashlariga saylov to'g'risida”gi qonunlarga kiritilgan qo'shimchalar ham saylov qonunchiligini yanada takomillashtirishga xizmat qiladi.

Shu bilan birga, sud-huquq tizimini isloh etish va yanada liberallashtirish, “Xabeas korpus” institutini qo'llash sohasini kengaytirish bo'yicha qonun hujjatlari qabul qilingani hamda axborot tizimini isloh etish, xususan, mamlakatimizni siyosiy jihatdan modernizasiya qilish jarayonida hal qiluvchi rol o'ynaydigan axborot-kommunikasiya texnologiyalari va televidenie tizimida so'z erkinligini ta'minlash borasida Konsepsiyada belgilangan vazifalar amalga oshirilganini alohida qayd etish lozim.

Shular qatorida “Normativ-huquqiy hujjatlar to'g'risida”, “Ijtimoiy sherikchilik to'g'risida”, “Jamoat nazorati to'g'risida”, “Davlat hokimiyati va boshqaruv organlari faoliyatining ochiqligi to'g'risida” va boshqa huquqiy-me'yoriy hujjatlarning qabul qilinishi ham g'oyat muhim ahamiyatga egadir. Ular yurtimizda fuqarolik jamiyatini jadal rivojlantirish, uning odamlarimizning konstitusiyaviy huquq va manfaatlarini himoya qilish borasidagi rolini oshirish, hokimiyat tuzilmalari faoliyati oshkoraligini kuchaytirish va boshqaruv sohasida qabul qilinayotgan qarorlardan aholini xabardor etish kabi maqsadlarga xizmat qiladi.

Bu yil qabul qilingan “Xususiy mulkni himoya qilish va mulkdorlar huquqlarining kafolatlari to'g'risida”gi qonunning roli va ahamiyati bag'oyat katta, deb o'ylayman. Bu qonunda mulk egasining huquqi ustuvor ahamiyatga ega ekani haqidagi hal qiluvchi prinsip mustahkamlab qo'yilgan. Bundan buyon qonunchilikda mulk egasi bilan davlat organlari munosabatlarida paydo bo'ladigan barcha ziddiyat va tushunmovchiliklar mulkdorning foydasiga hal etiladi.

Hozirgi vaqtda yangi tahrirda amal qilayotgan “Oilaviy tadbirkorlik to'g'risida”gi, “Raqobat to'g'risida”gi, “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to'g'risida”gi qonunlar va ular asosida imzolangan “Ishbilarmonlik muhitini tubdan yaxshilash va tadbirkorlikka yanada keng erkinlik berish chora-tadbirlari to'g'risida”gi, shuningdek, “Statistik, soliq, moliyaviy hisobotlarni, lisenziyalanadigan faoliyat turlarini va ruxsat berish tartib-taomillarini tubdan qisqartirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi Prezident farmonlari va boshqa qarorlar mamlakatimiz iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish, uni diversifikasiya va modernizasiya qilish va buning uchun zarur ishbilarmonlik muhitini shakllantirish hamda yurtimizda investision muhit jozibadorligini va qulayligini oshirishning kafolati bo'lib xizmat qilishi lozim.

Shu borada aytilgan fikrlarni yakunlab, shuni alohida ta'kidlamoqchimanki, mamlakatimizda biznes va xususiy tadbirkorlik manfaatlarini har tomonlama qo'llab-quvvatlash va himoya qilishga qaratilgan ana shu barcha qonun hujjatlari va huquqiy normalarning ijrosini monitoring qilish va nazoratga olish tashqi va jahon bozorlarida global inqiroz avj olib borayotgan bir sharoitda o'ta muhim ahamiyat kasb etadi.

Qadrli do'stlar!

O'zbekistonda demokratik islohotlarni chuqurlashtirish va fuqarolik jamiyatini rivojlantirish bo'yicha amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarning barchasi haqida to'xtalib o'tish ko'p vaqt talab etadi va o'z-o'zidan ravshanki, buning hojati ham yo'q.

Yurtimizda qabul qilingan va qabul qilinayotgan qonunlar va huquqiy-me'yoriy hujjatlar, umuman, bugun bizning amaliy hayotimizda qilayotgan barcha-barcha ishlarimiz mamlakatimizni rivojlantirish va modernizasiya qilish sur'atlarini qay darajada jadal ta'minlab berayotgani, bizni o'z oldimizga qo'ygan bosh maqsadimizga, ya'ni, O'zbekistonning dunyodagi rivojlangan demokratik davlatlar qatoridan joy olishidek buyuk maqsadga qanchalik yaqinlashtirayotganini anglash va baholash biz uchun ayniqsa muhimdir.

Ana shunday yuksak maqsadlarga erishishning hal qiluvchi omillaridan biri bu – hech shubhasiz, mamlakatimiz aholisining ongu tafakkuri va dunyoqarashida yuz berayotgan o'zgarishlar, uning hayotga, mehnatga bo'lgan munosabati, tobora o'sib borayotgan siyosiy va huquqiy madaniyati, desam, aslo mubolag'a bo'lmaydi.

Eski mustabid o'tmishning og'ir yuki va merosi hayotimizda barham topmoqda, odamlarimiz bugungi kunda shiddat bilan o'zgarib borayotgan dunyoda ro'y berayotgan voqealarning mohiyatini yaxshi tushunib etmoqda, ularning milliy manfaatlarimizga naqadar javob berayotgani yoki bermayotganini o'ziga aniq tasavvur etmoqda. Nega deganda, shuni hech qachon unutmasligimizni istardim, biz ko'pni ko'rgan, kurashlarda toblangan, or-nomusimiz, qadr-qimmatimizni, muqaddas dinimiz va qadriyatlarimizni yuksak baholaydigan xalqmiz.

Muxtasar qilib aytganda, el-yurtimiz nimalar hisobidan, qanday og'ir va mashaqqatli kunlar, sinovlarni boshdan kechirib, bugungi yutuq va marralarga erishganini xolisona baholab, har qanday kibr-havo kayfiyatlariga berilmasdan, oyog'imiz erdan uzilmasdan, ertangi yorug', hech kimdan kam bo'lmaydigan kelajagimizga ongli ravishda qadam qo'ymoqdamiz.

Bu yo'lda bizning eng katta tayanch va suyanchimiz, hal qiluvchi kuchimiz yosh avlodimizdir.

Bu – O'zbekistonda tashkil etilgan, dunyo miqyosida katta qiziqish va havas uyg'otayotgan mutlaqo yangi o'quv tizimida yuksak ta'lim-tarbiya olayotgan, eski asoratlardan, qarashlardan uzoq bo'lgan, zamonaviy kasb-hunarlarni o'zlashtirgan, mustaqil fikrlaydigan, ertangi kunga intilayotgan bizning farzandlarimizdir.

Har yili mamlakatimizda 600 mingdan ziyod butunlay yangicha shart-sharoit va muhitda kamol topgan yosh avlod vakillari katta hayotga yo'llanma olmoqda.

Ishonchim komil, bunday yoshlarimizning safi qancha ko'paysa, qancha rivoj topsa, hech shubhasiz, marra bizniki, O'zbekistonnikidir.

Hurmatli do'stlar!

Bugungi dunyoda jadal o'zgarib borayotgan vaziyat va jarayonlar, mavjud mojarolarning keskinlashuvi va yangi qarama-qarshiliklarning paydo bo'lishi, ba'zi mintaqalarda etnik va konfessiyalararo tafovutlar negizida vujudga kelayotgan to'qnashuvlarning kuchayishi, hali-beri davom etayotgan jahon moliyaviy-iqtisodiy inqirozi hamda uning oqibatlari jiddiy tahdid va xatarlarni keltirib chiqarmoqda.

Yadroviy texnologiyalar va ommaviy qirg'in qurollarining tarqalib ketish xavfi, murosasizlik, radikalizm va ekstremizmning o'sishi, yangi keskinlik o'choqlarining paydo bo'lishi dunyo hamjamiyatida katta tashvish uyg'otmoqda.

Bugungi globallashuv sharoitida bunday jarayonlarning barchasi jahondagi yirik davlatlarning manfaatlari o'zaro to'qnashadigan mintaqamizning xavfsizligi, barqarorligi va izchil rivojlanishiga salbiy ta'sir ko'rsatishi mumkinligi haqida ortiqcha gapirib o'tirishning hojati yo'q, deb o'ylayman. 
AYSEF deb atalmish koalision qo'shinlarning 2014 yilgacha va undan keyin qo'shni Afg'oniston hududidan olib chiqib ketilishi bilan bog'liq ravishda ushbu mamlakat va uning atrofidagi vaziyatning yanada keskinlashib, terrorizm, ekstremizm va narkotrafikning kuchayishi xavfi borligi, qisqa qilib aytadigan bo'lsak, mamlakatda ahvol chegaradan chiqib ketishi mumkinligi qo'shni davlatlarda jiddiy xavotir uyg'otmasdan qolmaydi, albatta.

Voqealarning ana shunday yo'nalishda rivojlanishi bugungi qarama-qarshilikning millatlar va elatlar o'rtasidagi mojaroga aylanib ketishi, Afg'onistonda fuqarolar urushining yangitdan avj olishi, mintaqada turli xavf-xatarlar paydo bo'lishi ko'pgina nufuzli ekspertlar tomonidan istisno etilmayapti.

Bizning qat'iy ishonchimizga ko'ra, vujudga kelayotgan vaziyatda voqealarning bunday salbiy ravishda rivojlanishining oldini olish uchun ancha vaqtdan buyon muhokama etilayotgan eng maqbul variant – bu Birlashgan Millatlar Tashkiloti rahnamoligida Afg'onistonga qo'shni mamlakatlar va shuningdek, Amerika Qo'shma Shtatlari, NATO va Rossiya ishtirokida muloqot guruhini shakllantirishdan iborat.

Bu guruh xatti-harakatlarining bosh maqsadi o'zaro kurash olib borayotgan kuchlar o'rtasida murosaga erishish va koalision afg'on hukumatini shakllantirishdan iborat bo'lishi kerak. Ana shu hukumat tarkibida Afg'onistondagi asosiy milliy-etnik va diniy guruhlar o'z o'rnini topgan bo'lar edi.

Ta'kidlash kerakki, bu echimning boshqa munosib muqobil varianti yo'q.

O'zbekiston o'zining qo'shni Afg'oniston bilan munosabatlarini ikki davlatning milliy manfaatlarini hisobga olib, afg'on xalqining o'z mamlakati kelajagini o'ylab tanlagan yo'lini hurmat qilgan holda, ikki tomonlama asosda shakllantirib kelmoqda va bundan buyon ham shu prinsipga amal qiladi.

Xalqaro hamjamiyatda katta aks sado bergan, 2012 yilning sentyabr oyida qabul qilingan “O'zbekiston Respublikasining tashqi siyosiy faoliyati konsepsiyasini tasdiqlash to'g'risida”gi qonun asosida aynan ana shunday yondashuvlar mujassamdir.

Mazkur konsepsiya davlatimizning xalqaro maydondagi asosiy prinsiplari, strategik ustuvor yo'nalishlarini belgilab beradi va O'zbekiston tomonidan mamlakatimiz mustaqilligining birinchi yillaridan boshlab amalga oshirilayotgan strategiyaning mantiqiy davomidir.

O'zbekiston, avvalambor, mamlakatimiz tashqi siyosatida bosh qadriyat va tamoyil bo'lgan o'zining uzoq muddatli milliy manfaatlarini ko'zlagan holda:

turli harbiy-siyosiy blok va alyanslardan uzoq bo'lishi haqida; o'zining suvereniteti va hududiy yaxlitligini himoya qilish bo'yicha qat'iy pozisiyaga ega bo'lishi haqida va o'z hududida xorijiy davlatlarning harbiy bazalari joylashtirilishiga yo'l qo'ymasligi haqida; ochiq, izchil va faol tashqi siyosat olib borishi haqidagi prinsiplarini aniq-ravshan bayon etadi.

O'zbekiston mafkuraviy tamoyillar sababli ro'y berayotgan turli to'qnashuvlarga o'zining jalb etilishiga hamda qo'shni davlatlar va hududlar bilan chegaralardagi qurolli mojarolar va keskinlik o'choqlarida mamlakatimizning ishtirok etishiga yo'l qo'ymaydi, yaxshi qo'shnichilikning, yuzaga keladigan nizolarni faqatgina tinch yo'l bilan bartaraf etishning qat'iy tarafdoridir.

Mintaqamizda murakkab vaziyat vujudga kelayotgan sharoitda, uzoq va yaqin atrofimizda turli qarama-qarshiliklar tobora kuchayib borayotgan bir paytda mamlakatimiz tinchligi va farovonligini saqlash, yon-atrofimizdagi davlatlar va xalqlar bilan o'zaro bir-birini tushunish va hamjihatlikda yashash uchun shart-sharoitlarni ta'minlashga qaratilgan ana shunday tashqi siyosatgina xalqimizning asl orzu-umid va intilishlariga mos keladi.

Ishonchim komilki, O'zbekiston tashqi siyosatini ayni shu prinsiplarga asoslanib olib borishni barcha yurtdoshlarimiz, butun xalqimiz qo'llab-quvvatlaydi.

Hurmatli do'stlar!

2012 yilga mamlakatimizda “Mustahkam oila yili” deb nom berganimiz va shu asosda azal-azaldan hayotimizning tayanchi va suyanchi bo'lib kelgan, jamiyatimizning hal qiluvchi bo'g'ini bo'lmish oila institutini yanada rivojlantirishga qaror qilganimiz xalqimiz tomonidan katta mamnuniyat bilan qabul qilindi.

Joriy yilga ayni shunday nom berish orqali hayot abadiyligini, har qaysi insonning baxtu saodati, kelajagi, orzu-intilishlarini mujassam etadigan oilani yanada mustahkamlash va farovonligini oshirish, bu borada olib borayotgan barcha ishlarimizni yangi bosqichga ko'tarishdek olijanob rejalarni amalga oshirish ko'zda tutilgani hammamizga yaxshi ayon.

Shu munosabat bilan qabul qilingan davlat dasturining ijrosi, unda belgilangan keng ko'lamli chora-tadbirlarni bajarish natijalari, ularning amaliy ta'siri va samarasi haqida yil yakuniga ko'ra joylarda bo'lib o'tadigan yig'ilishlarda albatta batafsil hisobot beriladi, deb o'ylayman.

Bugun esa, ruxsatingiz bilan, ana shu dasturning ma'no-mazmunini ifoda etgan eng asosiy va ustuvor yo'nalishlar bo'yicha amalga oshirgan ishlarimiz haqida qisqacha to'xtalib o'tishni zarur, deb bilaman.

Birinchi navbatda, oila institutini mustahkamlash bilan bog'liq qonunchilik va huquqiy bazani yanada rivojlantirish va takomillashtirish masalalariga alohida e'tibor berilganini ta'kidlash lozim.

Shu borada bugun zamon talab etayotgan oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish va buning uchun huquqiy normalarni shakllantirish, Oila kodeksiga o'zgartirish va qo'shimchalar kiritish, “Vasiylik va homiylik to'g'risida”gi va shunga o'xshash bir qator qonunlarni qabul qilish shular jumlasidandir.

Joriy yilda oila, birinchi navbatda yosh oilalarga e'tibor va g'amxo'rlikni kuchaytirish, ularni huquqiy va ijtimoiy himoya qilish, moddiy va ma'naviy jihatdan keng qo'llab-quvvatlash kabi o'ta muhim masalalar diqqatimiz markazida bo'ldi.

Ana shu maqsadda “Yosh oilalarni ijtimoiy qo'llab-quvvatlashga doir qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida”gi hukumat qarori qabul qilindi. Shu asosda yosh oilalar uchun 2012-2013 yillarda har biri 48 ta kvartiraga ega bo'lgan 100 ta ko'pqavatli uy qurish ishlari amalga oshirilmoqda.

2012 yilning o'zida 2 ming 400 ta kvartira foydalanishga topshirilgan bo'lsa, kelgusi yilda yana shuncha kvartira quriladi. Ana shunday uylarni sotib olishda qulay imkoniyat yaratish uchun minglab yosh oilalarga 15 yil muddatga mo'ljallangan 210 milliard so'mga yaqin imtiyozli ipoteka kreditlari berildi.

Oilalarning farovonligini va daromad manbalarini oshirish uchun tijorat banklari tomonidan qariyb 80 milliard so'mga yaqin, kasb-hunar kollejlari bitiruvchilarining biznes loyihalarini moliyalashtirish uchun esa salkam 47 milliard so'm miqdorida mikrokreditlar ajratilgani ham ana shunday ezgu maqsadlarga xizmat qiladi.

Mazkur banklar tomonidan mamlakatimizda ishlab chiqarilgan, uzoq muddat foydalaniladigan mahsulotlar, xususan, mebel, maishiy texnika va boshqa uy-ro'zg'or buyumlarini xarid qilish uchun 71 milliard so'mdan ziyod iste'mol kreditlari ajratilgani yosh oilalarning ro'zg'orini butlashda, ularning oyoqqa turib olishida katta madad bo'ldi, desak, yanglishmagan bo'lamiz.

Qishloqlarda maishiy xizmat ko'rsatish bilan shug'ullanayotgan yakka tartibdagi tadbirkorlarning uch yil muddatga soliqlardan ozod etilgani 40 mingga yaqin ish o'rnini tashkil etishga imkon berdi.

Dastur doirasida biz ehtiyojmand oilalarga ijtimoiy g'amxo'rlikni yanada kuchaytirishga alohida e'tibor berganimiz har qanday tahsinga sazovordir.

Shular haqida gapirganda, boquvchisini yo'qotgan, yordamga muhtoj oilalarga 8 ming 600 dan ziyod qoramol hamda 1 million 900 mingta uy parrandasi tarqatilganini qayd etish lozim.

Joriy yilda kam ta'minlangan oilalarga mansub o'quvchilarga qiymati qariyb 28 milliard so'mdan iborat bo'lgan qishki kiyim-kechak berildi. Yangi o'quv yilida 510 mingga yaqin birinchi sinf o'quvchisi, shuningdek, uyda ta'lim olayotgan, imkoniyati cheklangan 11 mingga yaqin bola davlat byudjeti hisobidan 12 turdagi o'quv anjomlari to'plami bilan ta'minlandi.

Ayni vaqtda o'quvchi qizlarni jismoniy tarbiya va sportga keng jalb etish va rag'batlantirish maqsadida 190 mingta sport kiyimlari to'plami ularga sovg'a tariqasida berilgani, 50 ming nafar bola bepul, 270 ming nafar bola esa imtiyozli asosda yozgi oromgohlarda dam oldirilganini ta'kidlash lozim.

Shuningdek, yurtimiz bo'yicha mingdan ortiq ijtimoiy yordamga muhtoj bo'lgan yosh oilaning nikoh to'ylari homiylar mablag'lari hisobidan o'tkazib berildi.

2012 yilda yana bir dolzarb vazifa – aholi bandligini ta'minlash masalasiga ustuvor ahamiyat qaratildi. Bu borada kichik korxona va mikrofirmalar tashkil etish hisobidan xotin-qizlar uchun 204 mingdan ziyod yangi ish o'rni yaratilganini alohida tilga olish zarur, deb bilaman.

Yil davomida 107 mingdan ortiq yoshlar ishga joylashtirilgani, 19 ming nafardan ziyod ishsiz yoshlar zarur kasblarga tayyorlangani, 52 ming nafar yigit-qiz esa haq to'lanadigan jamoat ishlariga jalb etilgani biz uchun o'ta muhim bo'lgan bandlik masalasini echishda yana bir jiddiy qadam bo'ldi.

Parlamentimiz qabul qilgan oilaviy tadbirkorlik va xususiy biznesni yanada rivojlantirish borasidagi qonunlarimiz asosida o'tgan davr mobaynida ajratilgan kreditlarning umumiy miqdori 905 milliard so'mni, jumladan, xotin-qizlarni tadbirkorlik sohasiga faol jalb etishga yo'naltirilgan kreditlar hajmi 450 milliard so'mni tashkil etdi.

Shuningdek, Qoraqalpog'iston Respublikasi, Sirdaryo, Navoiy, Surxondaryo va Toshkent viloyatlarida tadbirkor ayollar uchun Xalqaro hamkorlik bo'yicha omonat kassalar jamg'armasi mablag'lari hisobidan 218 ming evro miqdorida mikrokreditlar ajratildi.

Ayollarimiz, opa-singillarimizning mehnatini engillashtirish, ularning salohiyatidan faol ijtimoiy, madaniy, sosial va iqtisodiy sohalarda, bolalar tarbiyasida yanada samarali foydalanish maqsadida ilgari ko'rilmagan aniq chora-tadbirlar amalga oshirildi. Jumladan, bu borada “Oilalarning ijtimoiy-maishiy sharoitlarini yaxshilashga doir qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida” hukumat qarori qabul qilinib, unga muvofiq xonadonlarning maishiy va oshxona elektr jihozlari bilan ta'minlanishini yaxshilash, ayollarning uy-ro'zg'or yumushlarini engillashtirishga qaratilgan iste'mol kreditlarini kengaytirish bo'yicha katta ishlar qilindi.

Ana shunday chora-tadbirlar natijasida mamlakatimizda elektr maishiy texnikasi ishlab chiqarish hajmi 2012 yilda avvalgi yillarga nisbatan 4 barobar oshdi.

Yurtimizdagi oilalarga uch yilga mo'ljallangan 317 milliard so'mga yaqin iste'mol kreditlari ajratilgani opa-singillarimizning og'irini engil qilish, aholining turmush madaniyatini oshirishga qaratilgani bilan ayniqsa ahamiyatlidir.

Shu o'rinda yana bir e'tiborga loyiq masalaga to'xtalmoqchiman. Bu yil qishloq aholi punktlarini markazlashgan tarmoqlar orqali toza ichimlik suvi bilan ta'minlashni yanada yaxshilash bo'yicha ko'rilgan qo'shimcha chora-tadbirlarga asosan qariyb 108 milliard so'm va 96 million AQSh dollari miqdorida mablag' sarflanib, 1 ming 220 kilometrdan ziyod yangi suv tarmoqlari barpo etildi va rekonstruksiya qilindi. Bu esa 872 ta aholi punktini toza ichimlik suvi bilan ta'minlash imkonini beradi.

Etuk va barkamol avlodni tarbiyalashda oilaning o'rnini kuchaytirish, oila institutining ta'lim va tarbiya muassasalari bilan amaliy hamkorligini mustahkamlash bo'yicha ham salmoqli ishlar bajarildi.

Bu haqda gapirganda, oila, mahalla va ta'lim muassasasi o'rtasidagi hamkorlikni, uning samarasini kuchaytirish bo'yicha kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqilib, amalga oshirilayotganini qayd etish o'rinlidir.

Ana shu tadbirlar hisobidan yurtimizdagi 4,5 milliondan ziyod o'quvchining 76 foizi maktablar va “Barkamol avlod” bolalar markazlarida tashkil etilgan fan, musiqa va san'at to'garaklarida, sport mashg'ulotlarida faol ishtirok etmoqda.

Yil davomida mingga yaqin umumta'lim maktabi zamonaviy kompyuter xonalari, 1 ming 150 tadan ziyod kasb-hunar kollejidagi o'quv ustaxonalari amaliy mashg'ulotlar uchun zarur bo'lgan jihozlar, xomashyo mahsulotlari bilan ta'minlandi. “Elektron ta'lim” loyihasi doirasida oliy o'quv yurtlarining kutubxona fondlarini elektron shaklga o'tkazish borasidagi dasturiy ishlar boshlandi.

Internet tarmog'ida ishlash ko'nikmalarini egallash bo'yicha qishloq yoshlari uchun ishlab chiqilgan maxsus o'quv dasturi asosida 30 mingga yaqin yigit-qiz axborot-kommunikasiya texnologiyalari bo'yicha o'z bilimini oshirishga muvaffaq bo'ldi.

“Mustahkam oila yili” dasturi asosida sog'liqni saqlash sohasi bo'yicha ham ulkan ishlar amalga oshirilganini bugun mamnuniyat bilan ta'kidlashga haqlimiz.

Xususan, mamlakatimizda mustaqillikning dastlabki yillaridan boshlab joriy etib kelinayotgan, xalqaro hamjamiyat tomonidan tan olingan “Sog'lom ona – sog'lom bola” dasturi doirasidagi chora-tadbirlarimiz yil davomida yangi bosqichga ko'tarildi.

Ayniqsa, Birlashgan Millatlar Tashkiloti, YuNISEF va boshqa xalqaro jamg'armalar bilan hamkorlikda “Salomatlik-3” loyihasi doirasida tibbiyot xodimlarining malakasini oshirish, zamonaviy texnik vositalar yordamida malakali tashxis qo'yish, kasalliklarni ilk bosqichda davolash ishlari aniq reja asosida olib borildi, profilaktik tadbirlarda aholining barcha qatlamlarini qamrab olishga alohida e'tibor qaratildi.

Bizning oliy maqsadimiz bo'lgan sog'lom va barkamol avlodni tarbiyalab voyaga etkazish uchun joriy yilda 8 million 300 ming nafar farzand ko'rish yoshidagi ayol hamda 8 million bola tibbiy ko'rikdan o'tkazildi. Shular qatorida 5 mingga yaqin yolg'iz keksa va nogironlar malakali tekshiruvdan o'tkazilib, ularga tegishli tibbiy yordamlar ko'rsatilganini aytish joiz.

Tibbiyot sohasining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash bo'yicha ham katta ishlar amalga oshirildi.

Shu borada Toshkent shahrida 21,5 milliard so'm va qariyb 23 million AQSh dollaridan iborat mablag' hisobidan qurib bitkazilgan, eng zamonaviy tibbiy asbob-uskunalar bilan ta'minlangan Respublika ixtisoslashtirilgan jarrohlik markazining kardiojarrohlik majmuasi bugungi kunda o'tkir muammo bo'lib turgan yurak-qon tomir kasalliklarining oldini olish va davolashda alohida ahamiyat kasb etishi bilan ayniqsa e'tiborlidir.

Ta'kidlash kerakki, “Mustahkam oila yili” jamiyatimizning ma'naviy negizlarini yanada rivojlantirish, azaliy qadriyatlarni asrab-avaylash, yuksak ma'naviy muhitni qaror toptirishda, milliy mentalitetimizga yot bo'lgan zararli ta'sirlarga qarshi turishda beqiyos kuch bo'lgan oilaning o'rni va nufuzini oshirishga qaratilgan ko'plab tadbirlarga, jumladan, turli ko'rik-tanlovlar, festivallar, ko'rgazma va ijodiy kechalarga boy bo'ldi.

Mamlakatimizda ijtimoiy ahamiyatga molik boshqa ob'ektlar qatori zamonaviy sport inshootlari barpo etish, bu yo'nalishdagi infratuzilma tarmoqlarini yanada kengaytirish borasidagi ishlar ham izchil davom ettirilmoqda.

Birgina joriy yilning o'zida 168 ta bolalar sporti ob'ekti foydalanishga topshirildi va bugungi kunda 6 yoshdan 15 yoshgacha bo'lgan 1 million 600 mingdan ziyod bolalarimiz sport bilan muntazam shug'ullanish imkoniga ega bo'ldi.

Yurtimizda sport sohasini yanada rivojlantirish, o'zbek futboli rivojini yangi bosqichga ko'tarish maqsadida azim poytaxtimiz Toshkent shahrida zamonaviy “Bunyodkor” sport majmuasi qurib foydalanishga topshirilgani mamlakatimiz ijtimoiy-iqtisodiy salohiyatini yana bir bor yorqin namoyon etdi. Markaziy Osiyoda yagona bo'lgan ushbu majmua yoshlarimizni ham jismoniy, ham ma'naviy jihatdan sog'lom avlod etib o'stirish, sportchilarimizning jahon maydonlarida yuksak marralarni egallashiga, O'zbekistonimizning dunyodagi obro'-e'tiborini yanada yuksaltirishga xizmat qilishi muqarrar.

Bolalar sportini rivojlantirish bo'yicha amalga oshirayotgan tizimli ishlarimiz bugungi kunda o'zining amaliy samarasi va hosilini bermoqda.

O'zbekistonning futbol bo'yicha ikkita terma jamoasi – o'n olti yoshgacha bo'lgan o'smirlar terma jamoamiz hamda yoshlar terma jamoamiz Osiyo qit'asining manaman degan, eng kuchli mamlakatlarining terma jamoalari bilan keskin kurashlarda g'alaba qozongani, kelgusi yili jahon chempionatida ishtirok etish huquqini qo'lga kiritgani, hech shubhasiz, nafaqat futbol ishqibozlari va sport muxlislarini, o'ylaymanki, butun xalqimizning ko'nglini ko'tarib, g'urur va iftixor etkazdi, desam, adashmagan bo'laman.

Fursatdan foydalanib, yosh futbolchilarimizga, Vatanimiz bayrog'ini xalqaro maydonlarda baland ko'tarib kelayotgan barcha sportchilarimizga, ustoz-murabbiylarga tashakkur bildirib, ularga baxt va omad tilashga ruxsat bergaysiz.

Muhtaram vatandoshlar!

“Mustahkam oila yili” Davlat dasturi bo'yicha amalga oshirgan ishlarimiz haqida batafsil so'z yuritishga ko'p vaqt kerakligini hammamiz yaxshi tushunamiz. Men bu o'rinda e'tiboringizni faqatgina bitta raqamga qaratishni joiz, deb bilaman.

Dastur doirasida barcha moliyaviy manbalar hisobidan 2 trillion so'mdan ortiq hamda 100 million AQSh dollaridan ziyod mablag' sarflanganining o'zi, o'ylaymanki, bizning amalga oshirgan ishlarimizning ko'lami va miqyosi naqadar keng va ulkan ekanidan yaqqol dalolat beradi.

Fursatdan foydalanib, mana shunday olijanob va savobli ishga o'z hissasini qo'shgan yurtimizdagi davlat va nodavlat tashkilotlar, xorijiy va xalqaro tuzilmalarga, shu zalda o'tirgan chet davlatlarning elchilari va diplomatik vakolatxonalar vakillariga, ezgu maqsad yo'lida sidqidildan xizmat qilgan barcha-barcha insonlarga o'z nomimdan, xalqimiz nomidan samimiy minnatdorlik bildiraman.

Hech shubhasiz, “Mustahkam oila yili” o'zining tub mazmun-mohiyati, ruhi va falsafasi bilan, amaliy ta'siri va natijasi bilan el-yurtimiz xotirasida chuqur iz qoldiradi, desam, siz azizlar shu fikrga qo'shilasiz, albatta.

Qadrli yurtdoshlar!

Endi sizlar bilan kirib kelayotgan yangi – 2013 yilga qanday nom berish haqida maslahatlashib olishimiz kerak.

O'tgan davr mobaynida bizning bu borada to'plagan tajribamiz shuni ko'rsatmoqdaki, yilga faqat chiroyli nom berish emas, bu g'oyani mutlaq ko'pchilik, umumxalq manfaatiga daxldor bo'lgan aniq maqsad va mazmun bilan, ta'sirchan va samarali tadbirlar bilan to'ldirish hal qiluvchi ahamiyat kasb etishi shart.

Lo'nda qilib aytganda, yilga nom berish negizida avvalambor har bir odam, har bir oila, qolaversa, butun xalqimizning xayolidan o'rin olgan vazifalarni amalga oshirish, taraqqiyotimizni jadallashtirish, hayotimizni yanada farovon qilish – ayni shu kabi ezgu maqsad-muddaolar turishi lozim.

Barchamizga yaxshi ayonki, har qaysi inson, millati, tili va dinidan qat'i nazar, bu dunyoga baxtli yashash uchun keladi. Bunday yuksak orzuga etishning sharti va garovi bo'lgan omillar ko'p. Lekin ular orasida hayotimizga ma'no-mazmun beradigan, uni yanada yorug' va fayzli qiladigan bir omil borki, u ham bo'lsa, odamning o'z uyi, o'z yurtini har tomonlama go'zal va obod qilib, shundan o'zi mamnun bo'lib, rozi bo'lib yashashida yaqqol namoyon bo'ladi.

Shuni ta'kidlash kerakki, obod degan so'zning ma'nosini biz juda keng va chuqur tushunamiz. Obod deganda, xalqimiz, millatimiz nafaqat ko'rkam va chiroyli, shu bilan birga, tinchlik va osoyishtalik, o'zaro mehr-oqibat, ahillik, fayz-baraka hukmron bo'lgan joylarni, doimo pok niyat va sog'lom intilish bilan yashashni tasavvur qiladi.

Mustaqillik yillarida “Obodlik ko'ngildan boshlanadi” degan chuqur mazmunli ibora el-yurtimiz o'rtasida keng tarqalib, odamlarimizni bunyodkorlik tuyg'usi bilan yashashga da'vat etib kelayotgani ham bu fikrni tasdiqlaydi.

Bunday mulohaza va fikrlarni umumlashtirib, o'zbekona aytadigan bo'lsak, barchamizni harakat va intilishlarimiz negizida avvalambor yurtimiz, Vatanimizni har tomonlama obod qilish, inson erkin nafas oladigan, tinch va farovon yashaydigan hayot barpo etish g'oyasi mujassam ekanini, o'ylaymanki, hammamiz yaxshi tushunamiz.

Ayni shunday orzu-niyatlar bilan kundalik hayotimizni to'ldirish, ularni hayotimizning maqsadiga aylantirish, shunday g'oya va intilishni amalga oshirish uchun davlatimiz va jamiyatimizning barcha kuch va imkoniyatlarini safarbar etish, hech shubhasiz, bugungi kunda g'oyat muhim va dolzarb ahamiyat kasb etadi.

Aziz do'stlar, yuqorida bayon etilgan fikr-mulohazalarning barchasini inobatga olgan holda, men kirib kelayotgan yangi – 2013 yilni mamlakatimizda “Obod turmush yili” deb e'lon qilishni taklif etmoqchiman.

Biz 2013 yilga shunday nom berar ekanmiz, ana shu yo'nalishda boshlagan ishlarimizni izchil davom ettirish, ularni yangi, yuksak bosqichga ko'tarishni asosiy maqsad deb bilamiz.

Shu munosabat bilan qabul qilinadigan davlat dasturida quyidagi ustuvor yo'nalishlarga alohida e'tibor qaratish maqsadga muvofiq, deb o'ylayman.

Birinchidan, O'zbekistonimizda tinchlik-osoyishtalik va xavfsizlikni, fuqarolar va millatlararo ahillik va hamjihatlikni ko'z qorachig'idek saqlash va mustahkamlash bundan buyon ham eng muhim, hal qiluvchi vazifamiz bo'lib qolishi darkor.

Albatta, bu masala bo'yicha mas'ul bo'lgan tegishli idoralar bor, kuch-qudratimiz ham etarli. Lekin qachon yurt tinch va obod bo'ladi? Qachonki har qaysi uyda, har qaysi mahallada yashayotgan odam tinchlik va osudalikning qadriga etib, uni mustahkamlashni, uni himoyalashni o'zining burchi, deb bilsa, tinchlik uchun kurashsagina bu maqsadga erishish mumkin.

Ikkinchidan, obod hayot degan tushuncha azal-azaldan xalqimizning ongu tafakkurida avvalambor farovonlik, to'kinchilik, mo'l-ko'lchilik, qut-baraka, bozorlarda arzonchilik ma'nosini o'zida mujassam etib keladi. Shuning uchun ham bugungi kunda xalq farovonligi tushunchasi Vatan ravnaqi va yurt tinchligi degan, biz uchun eng aziz va muqaddas bo'lgan qadriyatlar bilan birgalikda milliy g'oyamizning asosiy mazmun-mohiyatini tashkil etmoqda.

Dasturni tayyorlashda aholi farovonligini, uning real daromadlarini oshirish, bandlik masalasini echish, kichik biznes va xususiy tadbirkorlik, fermerlik harakatini yanada rivojlantirish, davlat tomonidan beriladigan aniq manzilli ijtimoiy yordam tizimini takomillashtirish kabi vazifalar e'tiborimiz markazida bo'lishi lozim.

Bir so'z bilan aytganda, xalqimizning “Mehnatdan kelsa boylik – turmush bo'lar chiroylik” degan maqoli zamirida mujassam bo'lgan haqiqatni hayotimiz tarziga aylantirish yo'lida yangi yilda ham katta-katta ishlarni amalga oshirishimiz zarur.

Uchinchidan, obod turmushning yana bir muhim sharti – bu inson salomatligini mustahkamlash bilan bog'liq ekanini barchamiz yaxshi tushunamiz.

Haqiqatan ham, odamlarimiz qachon, qaerda bo'lmasin, duoga qo'l ochar ekan, avvalo, “Tani sog'lik, tinchlik-xotirjamlik bo'lsin, yurtimiz obod bo'lsin”, deb niyat qilishi bejiz emas, albatta.

Shu bois xalqimizning salomatligini himoyalash, buning uchun sog'liqni saqlash tizimini eng zamonaviy davolash vositalari, texnika va texnologiyalar bilan ta'minlash, profilaktika, ya'ni kasalliklarning oldini olish ishlarini yanada kuchaytirish, bu sohada fidokorona mehnat qilayotgan tibbiyot xodimlarining mashaqqatli va mas'uliyatli mehnatini moddiy va ma'naviy rag'batlantirish masalalari biz uchun doimiy vazifa bo'lib qoladi.

To'rtinchidan, xalqimizning hayot sifati va darajasini yuksaltirish, jumladan, yangi uy-joylar, zamonaviy yo'l va kommunikasiya tarmoqlarini barpo etish, aholi punktlarini toza ichimlik suvi bilan ta'minlash, kommunal xizmat sohasidagi muammolarni echish kabi dolzarb masalalar bo'yicha ham dasturda aniq chora-tadbirlar belgilanishi kerak.

Beshinchidan, biz turmushimizni yanada obod qilish vazifasini oldimizga qo'yar ekanmiz, bir haqiqatni chuqur anglab olishimiz zarur. Ya'ni, hayotimizni obod qilishning muhim sharti – bu avvalo mahallani obod qilish demakdir.

Shu borada mahalla idorasining, mahallada yashaydigan aholimizning o'zini o'zi boshqarish tizimini, kerak bo'lsa, ijtimoiy himoyalash tizimini yanada takomillashtirish, mahallaning ijtimoiy-iqtisodiy hayotimizdagi o'rni va ta'sirini yanada kuchaytirish, unga yangi huquq va vakolatlar berish bo'yicha ham keng jamoatchilik ishtirokida amaliy takliflar ishlab chiqish maqsadga muvofiqdir.

Oltinchidan, hayotimizni yanada sog'lom va obod qilish, avvalo ayol zotining jamiyatimizdagi o'rni va nufuzini, ijtimoiy faolligini yanada oshirish, xotin-qizlarning turli jabha va yo'nalishlarda qilayotgan ishlarini munosib baholash, har qaysi xonadonda uy bekasi bo'lmish opa-singillarimizning og'irini engil qilish asnosida turmushimizni farovon etish bilan uzviy va chambarchas bog'liqdir. Ana shu haqiqatni amalda qaror toptirish uchun bizning hali qiladigan ko'p ishlarimiz borligini unutmasligimizni istardim.

Albatta, 2013 yilda o'z oldimizga mana shunday katta vazifalarni qo'yar ekanmiz, ularni ro'yobga chiqarish uchun davlat va nodavlat tashkilotlar, mahalliy hokimiyat idoralari, mahalla, xotin-qizlar, yoshlar vakillari, ziyolilarimiz, keng jamoatchilik, butun xalqimiz faol va munosib ishtirok etadi, deb ishonaman.

Azizlarim, qadrdonlarim!

Kirib kelayotgan yangi yilga mamlakatimizda “Obod turmush yili” deb nom berganimiz bizning mustaqillik yillarida olib borayotgan siyosatimizning asosiy, bosh maqsadi bo'lmish inson manfaati, inson huquqlari va erkinliklarini ta'minlash, hayotimizning yanada obod va erkin, ertangi kunimizning yanada yorug' bo'lishi yo'lida yana bir ulkan qadam bo'lib xizmat qilishiga aminman.

Yana va yana bir bor barchangizga sihat-salomatlik, baxt va omad, xonadonlaringizga fayzu baraka tilayman.


Maqola: Boshqa saytdan
Ma'nba: http://uza.uz/oz/politics/24599/

Платежах контрактов на Телеграме

Связ с нами

Address: Ориентир: г. Бухара Площадь фонтанов имени Абу Али Ибн Сино

Адрес: г.Бухара ул. М.Икбола 11 дом

Phone: Телефон: 8(365) 221-29-14

Fax: Факс: 8(365) 221-27-07

Автобусный линии: 33,86, 88, 6, 77, 10, 76, 72, 25

На Google карте